Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Noen som fortsatt har barn som bruker smokk her? (3-4 år) Når og hvordan tenker dere å slutte?
studentm2gutter Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Min gutt blir snart 4 år.Han får ikke smokk på dagen, bare om natten. Jeg var akkurat hos tannlegen. Hun sa at man må gradvis fjerne smokken, ikke kutte den på en dag. Fordi smokk og psyke gjerne hang sammen. Det beste rådet var at ta smokken vekk, når han var sovnet om natten. Begynne litt etter litt slik at de merker at smokken gradvis blir brukt mindre. Og forbered dem på det. Alle finner sin egen måte som er best for sitt barn, å gjøre ting på. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #3 Skrevet 9. desember 2006 Min yngste blir 3år i februar, og har akkurat sluttet med smokken. Vi snakket litt med han om dette i forkant, og sa at nå var han blitt stor gutt å trengte ikke bruke smokk lenger. Så vi laget en avtale med han om at hvis han ville slutte med smokk så skulle han få en belønning etter en uke. Vi hadde en kalender som vi krysset av for hver dag han var flink, og avtalen var at etter 7sammenhengende dager så skulle han og pappan dra til en lekebutikk å kjøpe noe som han hadde lyst på. Første kvelden spurte han etter smokken, men da snakket vi igjen om denne avtalen vi hadde... Og da var det greit; han skulle sove uten smokk. Og etter det har han ikke spurt. Så han har vært uten smokk i over to uker nå, og har kjøpt seg en ny leke som han skryter av til alle at han har fått fordi han har blitt stor gutt, og sluttet med smokk:-) Og det var nok veldig spennende å se at det ble flere å flere merker på kalenderen for hver dag! Så nå har jeg ingen smokkebarn lenger:-)
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2006 #4 Skrevet 31. desember 2006 Hei. Kjenner en jente som brukte smokk til hun var 6 1/2.... Faktisk søskenbarnet til mine barn... Utrolig sier nå jeg. Smokk bør barna slutte med på dagtid rundt 1 1/2 års alder pga språkutvikling, og i 3 års alderen på natten synes nå jeg. Husk, jo eldre de blir, jo vanskeligere å slutte...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #5 Skrevet 1. januar 2007 Hei! Har en som snart blir 3 år. Han brukte smokk kun på natterstid og hvis han var syk å sånt. Noen uker før jul snakket vi om at nissen trengte smokker til nisseungene...å dette gikk han med på. Så på julaften tok han en liten pose å letet frem alle smokkene som han kunne finne, og da nissen kom hadde han 2 pakker i sekken sin, den ene gikk under juletreet og den andre skulle han få om smokkene kom ned i nissesekken..Jeg var VELDIG spendt på hvordan dette skulle gå, men joda, han tømte alle smokkene i sekken og har ikke nevnt smokken siden. Sier kun at Nissen har smokkene i sekken sin.!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2007 #6 Skrevet 1. januar 2007 Hei. Jenta mi sendte smokken til Julenissen i år, det fungerte kjempefint. Hun blir 4 i februar. Brukte den bare på natta de 2 siste årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå