Gå til innhold

Ang sprutbrekning og forsnerving på overgang fra magesekk til tykktarm.......langt.

Anbefalte innlegg

...... guten min er nå snart 8 uker........

Hadde en sprutbrekning da han var ca 4 uker.... og spise "mönsteret" forandret seg. Den gangen han hadde sprutbrekning gav jeg han ca 1 dl på flaske han mangen pauser for rapping........ da jeg hadde fått han til og sove stod spruten av munnen hans og rett i ansiktet på meg bokstavelig talt.... og han forsatte og sove i ca seks timer til seks om morgenen. Da fikk han litt pupp. Men begynte og kave og gulpe. Har hatt problem med gulping i samme tidsrom. og han kaver veldig ofte etter at han har spist. Får også hard mage..... Jeg har selvsagt värt bekymret i samme tidsrom...... Noe ingen tar på alvor..... For det er jo sikkert ingen ting og vere bekymret for. Nå i det siste har han sovet ca 10 timer i strekk. Kavet inn i mellom men så fort han får pupp..... suger et par sekunder sovner han............... Kan sove fra 1 til 10 på morgenen..... Skal til helsesöster på fredag..... Men föler at self at ikke noen som deler min bekymring.... Men det er jo sikkert ikke noe og bekymre seg over eller??????

Fortsetter under...

Snakk med legen om det du - og la han undersøke og - enten for å avkrefte eller få evt henvisning til UL. Jeg var selv en smule bekymret for det samme og fikk ul - her var alt heldigvis ok

Lykke til ;-)

Kan også nemne at jeg syns han er "vanskelig" til og få til og spise

i de 10 timene han sover.... har sluttet og pröve det nå........... Siden helsesöster ikke deler min bekymring..... Den förste uken det begynte slik matet jeg og matet og matet og han gulpet og gulpet og gulpet. når helgen kom sov han og sov og sov og han fikk litt melk når han var urolig men sög kun få sekunder og så sovnet han igjenn og det var umulig og få han til og vokne. Det var på samme tidspunkt han begynnte og få en avföring for dagen i motsetning til flere for dagen. vet at det er normalt og få sjeldnere avföring......... men det var liksom stopp og kun en avföring..... Utrykkte min bekymring etter denne uken til helsesöster men gutten hadde jo lagt på seg 380 gram den uken..... jaja. ringer helsesöster i morgen.... er ikke så göy og vere usstanselig bekymret........ og ingen som deler det med deg........... Han kaver dessuten når det kommer mye melk eller for fort....... nei jeg vet ikke föler meg bare gal når jeg går og tenker hele dagen og ikke kjenner igjenn den guten jeg hadde i 4/5 uker höres sikkert dumt ut........

Det er VELDIG BRA at han legger på seg og at han har en avføring per døgn. Men kommer det hard avføring i bleia, så ta den med til hs/legen og vis dem det. Det er noen barn som er kjempeglupske og som har stort sugebehov. De suger og suger på puppen, og så hvis mamma har masse melk så blir det jo alt for fullt i magen og blæ kommer overskuddet opp igjen. Hos oss hjalp det da med smokk mellom puppen og munnen. Forstår du er bekymret, la gjerne fastlegen se på babyen (husk å amme på kontoret så de ser hva som foregår! Husk å la dem veie før og etter amming!), men husk at selv om din baby ikke er gjennomsnittlig nå så betyr det ikke at det ikke er normalt! For bredden er så stor med babyer. Din bekymring skal også behandles. Jeg nevnte før at man kan ta opp en amming på video, der man ser gulpingen, du kan også gjerne føre dagbok slik at det blir klart hva du snakker om. Mat, gulp, søvn, bleier...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...