Gå til innhold

Noen som har fått beskjed om at de har mistet men likevel vært gravid??


3barns-mamma <3

Anbefalte innlegg

jeg hadde en SA i oktober, og var nå gravid igjen i uke 6, begynte å blø i går kveld og var på ultralyd i dag, (hos en meget ung lege) og hun mente jeg var i uke 5+1 etter hennes beregning, og sa det var egentlig for tidlig til å kunne se noe som helst på ultralyd?? men hun kunne ikke se noe nå, så jeg hadde nok en SA igjen..... noen som har opplevd å få beskjed om at de har hatt en SA men likevel vært gravid??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blødde du mye i går da? Hadde du mye smerter? Det kan jo godt være at det er for tidlig til at det vises noe på UL. Og siden hun var svært ung, så er det ikke sikkert hun kan se alt heller som det erfarne leger kan se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde ikke noe mye smerter, litt vondere enn mensen smerter, som kom og gikk liksom.... blør enda, men ikke så mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig mye smerter da jeg var i uke 5. Det gikk litt mer over i uke 6. Og jeg har blødd mer eller mindre hver dag siden uke 5. Jeg var på UL da jeg var 7+3 hvor jeg fikk se et bankende hjerte. Men jeg blør fortsatt og er selvfølgelig engstelig. Jeg tåler ikke den minste fysiske aktivitet før jeg begynner å blø litt. Jeg skal til legen i morgen for å fornye sykemeldingen min.

 

Fikk du en ny UL om 7-14 dager for å se om det er liv der inne eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,de såg ett mørkt område i livmoren en uke før...og foster med korte armer og ben og dunkende hjerte uken etter...

 

ja det er normalt å få ny time...snakk med legen din eller ring den legen som tok ul på deg,så får vi håpe du får ny time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på kvinneklinikken å tok ultralyd, en gangske ung dame som undersøkte meg, men hun sa at hun kunne ikke se noe så jeg var ikke gravid lenger... sa jeg skulle gå til fastlegen min i morgen å ta en blodprøve for å måle hcg nivået å se om det synker... visst det ikke gjorde det så måtte jeg få ny time av legen min....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja legen kan jo ikke være sikker på at du har mistet så tidlig i svangerskapet. Det kan jo faktisk hende at du er tidligere på vei og at det derfor ikke vises på UL. Da er det jo vanlig at du kommer tilbake etter 7-14 dager for å sjekke om det har utviklet seg noe der inne. Det var i alle fall slik de gjorde det med meg. Jeg var på UL da jeg var 5+3, og da kunne de ikke se annet enn en plommesekk. Jeg fikk beskjed om at de visste ikke om dette ville utvikle seg med tanke på blødningene mine. Derfor ble jeg tildelt en time 14 dager senere for å se om det var liv laga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun sa hun så ingen ting, går utifra hun hadde sagt om hun hadde sett så mye som en liten prikk:-) hehe,

kjedelig dette her.-( så må jeg vente på svar fra blodprøvene også, for de må sendes til sykehuset for å sjekkes for hcg...... rart jeg ikke fikk noe ny time???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det synes jeg også var veldig merkelig! Men det kan jo hende at hun gikk utenfor den vanlige prosedyren og ville sjekke HCG-stigningen din før du eventuelt fikk tildelt ny UL. Synes i grunn du skulle fått det tildelt med en gang jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det synes jeg også..... men men, hun virket ikke så veldig flink må jeg si, liksom nyutdannet.... men er det prosedyre at man får ny time når man ikke ser noen ting da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, det kan jo være at du er tidligere på vei enn det du tror. Og legen kan jo ikke være 100 % sikker på at dette er en SA dersom hun ikke har noen tidligere undersøkelser å vise til. Jeg er ingen lege selv, men det må jo flere undersøkelser til for å være helt sikker. For dersom du er veldig tidlig på vei, så er det ikke sikkert det vises på UL. Men de HCG-prøvene dine vil jo også vise om det er stigning eller ei.

 

Jeg ønsker deg i alle fall lykke til! Så får vi håpe at dette bare er en meget uerfaren lege som ikke helt har peiling;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble kanskje litt uforståelig det jeg skrev:p Jeg mente altså at legen ikke har noen tidligere UL-undersøkelser å vise til hvor det har vært antydning til liv. Det mest fornuftige er jo at du drar tilbake dit om 14 dager for å se om noe har utviklet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i samme situasjon som deg, var på ul forrige tirsdag, hvor legen ikke en gang kunne se plommesekken. Har tatt 3 blodprøver, og fått påvist god stigning, så skal tilbake på ul i morgen.

Håper da de ser noe mer enn denne mørke spalten, som du også tydeligvis har sett! Krysser fingrene for oss begge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du er i feks uke 4-5 kan de sjelden se noe som helst. noe ganger en strek.

så ikke fortvil enda. mål hcgen din du, og sats på at du bare ikke er så langt ¨på vei!

 

Mange har blødninger hele veien, uten at det egentllig er noe farlig, Det kan være morkaken som ligger nært livmorhalsen, skjøre slimhinner eller helt andre grunner, som ikke trenger bety noe som helst!

 

Ønsker deg lykke til:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...