sjettejuli Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 hun har gjort det lenge, og det er ikke tenner. Vi må ikke opp for å vugge, etc, men hun våkner hele natta gjennom. Ofte for mat, men ikke hver gang. Veldig slitsomt. Tenkt å prøve litt grøt i morgen. Noen med erfaringer?
firemerkersmør Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Veldig tidlig å gi grøt. Jeg ville venta hvis hun ikke legger på seg lite eller er tufs ellers. Spiser hun godt når hun spiser? Mange sovner når de er halvmette, og våkner da raskt igjen. Vent med å gi henne mat til du vet at hun er sulten , og hold henne våken til hun har spist godt. Ven andre det har hjulpet for.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Min gjore det før. Fra vi la han og frem til kl. tolv våknet han hver time. Tror han var i en lett søvnfase da, og klarte ikke å sovne igjen selv. Min gutt fikk "belønning" når han våknet. Vi bysset han, ga han melk ol. Så jeg tror nok at det var litt av grunnen også. Ellers når det har vært tenner på vei eller han har vært forskjølet har han sovet veldig urolig. Nå er han 8 mnd. og våkner "kun" 1-2 ganger om natten. Så det kommer seg. Men er hun sulten når hun våkner da? Jeg ville prøvd med litt grøt eller velling for å se om det hjelper. Det er jo kjempeslitsomt for mor og barn når søvnen er så dårlig. Jeg fikk bedskjed fra hs at jeg bare måtte la småen ligge og skrike, og sovne av seg selv når han var på det verste. )5 mnd) Men jeg gjorde det ikke. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Hvordan sover hun på dagen? Min erfaring er hvis han sover lite på dagen så blir han urolig på natten. (overtrøtt) Hvis hun ikke sover godt på dagen ville jeg først prøvd å få det til, for så og se om nattesøvnen blir bedre.
mummiboy 21.07.06 Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Hei! Min gutt er også 4,5 mnd og vi hadde det på samme måte. Begynte plutselig å våkne flere ganger pr natt, var sulten. Så vi begynte med grøt den dagen han ble 4 mnd, er jo en grunn til at det finnes grøt som passer de på 4 mnd Så det var ikke tidlig for oss, ble en helt annen gutt, sover nå fra halv 8 til halv 6, får da mat og sover videre til 8 Når han blir 5 mnd et par dager før jul, så skal han få grøt til frokost også Lykke til
Muffinsmamma Skrevet 6. desember 2006 #6 Skrevet 6. desember 2006 Det er vel ikke veldig tidlig å gi grøt.Man får faktisk gi grøt fra 4 mnd. Min erfaring var at han våknet oftere av grøt, Jeg prøvde grøt med mme i. Det funket altså ikke her. Du kan jo lage din egen velling. Kjøpe f.eks hirsemel på helsekost og blande med vann og morsmelk. Lage en tynn grøt. Gi henne litt sent på ettermiddagen, kl 17 kanskje? Spør deg fram på helsekost, de vet masse.
mjk Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 jada....mye våken her også. han er 4 mnd og de siste ukene har han vært ofte våken på nettene. gjerne hver 2 time og kun for å spise...Nytter ikke å bysse han i søvn.Han spiser lite på dagen og MYE på natten..håper det går over snart. jeg går rundt som en zombie...:-)
sjettejuli Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2006 i natt var det minst en gang i timen. til å bli gal av. hun sover gode dupper på dagen. lurer på å prøve eget rom i kveld. og huner 5mnd om ni dager, så litt grøt kan vel ikke skade. hun er en stor og lang jente, og trenger mye mat, men spiser ikke hele natta selv om hun våkner hele tida. jeg er litt fortvila...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå