Gå til innhold

Hjelp- utfylling av skjema til folketrygden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed om at personalavdelingen på jobben nå ønsker at jeg skal sende inn skjema til Folketrygden. Skal i permisjon i begynnelsen av januar, så det er vel på tide. Ser at jeg må fylle ut planlangt ferie og tidsrom for fedrekvoten. Vi har ikke planlangt når noe av dette skal tas ut ennå, og har ikke lyst til å planlegge det på en stund ennå. Binder vi oss til det vi da fører opp? Eller kan vi bare skrive noe, for deretter å endre det?

Det står også at vi må legge ved attest fra lege vedrørende termindato. Holder det med en kopi av helseattesten?

Blir veldig takknemlig for svar - må fylle ut så kjapt som mulig nemlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke dere må ha eksakt ferie dato med engang. Heller ikke når fedrekvoten skal tas. du må ha erklæring fra lege eller jordmor.Bare husk å skriv under begge to :)

Lykke til :)

Skrevet

Men vi må vel føre opp noe i skjemaet? Kan vel ikke la det stå tomt??

Skrevet

hvorfor må begge skr under??leverte min for noen dager siden ,skrev ikke når vi skulle ha ferie eller fedrekvoten,bare jeg som skrev under .

ble det helt feil kansje??

Skrevet

Jeg har fylt ut permisjonskjema på jobb i dag.

Det skal leveres senest 6 uker før du skal gå ut i permisjon. (du går ut i permisjon 3 uker før fødsel)

om du velger 80% lønn, har du 48 uker permisjon+ 5 uker ferie og far 6 uker permisjon.

Du må skrive opp når du skal ha ferie.

Du må skrive når far skal ha permisjon.

Det er lurt å ta en kopi så du har til far skal ut i permisjon.

Han må søke på eget skjema til sin arbeidsgiver.

Du trenger personnr til dere begge til utfyllingen av skjemaet. avtal med arbeidsgiver om de eller du må ringe trygdekontoret og varsle og barnets fødselsdato.

Skrevet

Når det gjelder det skjemaet til forlkstrygden er det meningen at man skal få hjelp der til å fylle det ut. Er for vanskelig å gjøre det på egenhånd.

Skrevet

jeg måtte ta kopi av helsekortet....Eller hva det papiret med fundusmål og termindato ++ står på....

Skrevet

Jeg kontaktet trygdekontoret for å spørre om akkurat dette med fedrekvote og feireavvikling. Da fikk jeg beskjed om at vi kunne skrive "vi kommer tilbake til tidspunktet senere..." i felt 4, tror jeg. (Felt med plass til kommentarer...)Det viktigste er å bestemme om en velger 80 eller 100%. Jeg fikk en terminbekreftelse av legen min. Hun mente at en ikke skal gi kopi av helsekortet, siden dette inneholder opplysninger som er personlige.

Skrevet

Senest 6 uker før perm.???? Oj! tror jeg må få gjort det snart! har termin om 9 uker!

Arbeidsgiveren min skulle hjelpe meg, men hun er syk for tiden...

Skrevet

Forresten, må faren skrive under???? Han er i utlandet og kommer ikke hjem før 22.des.

Bør jo ha sendt papirene før den tid?

Skrevet

Jeg fylte ikke ut datoer for ferie, og fikk beskjed om at fedrekvote kunne endres senere.

Forøvrig tok jeg med hele skiten til trygdekontoret, og ba dem hjelpe meg å fylle ut. Vil anbefale deg å gjøre det samme- da er du sikker på at det blir riktig.

Skrevet

Hos oss er det ikke noe problem å gjøre endringer under veis. Ferie, tidskonto, pappaperm ol kan vi gi beskjed om senere, bare det er før trygdekontoret har betalt ut penger for den perioden det gjelder :-). Det som ikke kan endres er valget om 80% eller 100% utbetaling. Det står fast fra første utbetalingsdag.

Når det gjelder atest for termin vil de helst ha kopi av UL-skjemaet eller et eget skriv fra legen. Kan godt hende de godtar kopi av helsekortet også hvis UL-terminen er påført der.

Skrevet

Hei!

Eg har nett fylt ut skjema, og lurte på akkurat det samme, men eg ringte til trygdekontoret og fekk beskjed om at det ikkje var nødvendigt og gje beskjed om det enda!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...