Gå til innhold

Fødsel og kroppsbygning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om det er noen sammenheng mellom fødselsforløp og hva slags kroppsbygning man har? Noen som vet? Det verserer endel "hobbyteorier", men de er så forskjellige.

Selv er jeg 168 cm. Er slank til vanlig (60 kg), men var 80 kg under fødselen. Jeg har middels kroppsbygning, men er litt bredere over hofta enn ellers. Dvs. klærne blir trangere der enn ellers på kroppen. :-)

Jeg har hatt raske og lette fødsler. Den siste varte i 2 timer i alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og så bruker jeg 38 1/2 i sko.

Skrevet

Har hørt at lange, slanke personer har lettere fødsler.

Jeg er selv 175cm og 62kg og har hatt 2 raske og lette fødsler. Jenta mi kom 3,5 time etter første ve med vannavgang først. Gutten min kom 3 timer etter 1. ve og med vannavgang først.

Jeg bruker 39 i sko:-)

Skrevet

Ja og jeg anonym med 39 i skostørrelse har ikke spesielt brede hofter, har en middels kroppsbygning egentlig. Har drevet mye med idrett men ikke under svangerskapet....da har jeg sittet på rompa og spist bort kvalmen og fått 20kg i premie.

Skrevet

Hovedinnlegger her. Ja, vi har noen fellestrekk, da: 20 kilo i premie her også! :-D

Har forresten drevet mye med idrett jeg også. Var ikke kvalm i svangerskapet, men satt på rompa gjorde jeg - og spiste, spiste og spiste!

Jeg har også hørt det med at lange, slanke skal ha lette fødsler. Men mora mi er ikke lang, og ikke slank, og hun har hatt 4 ekstremt lette fødsler.

Skrevet

Jeg er 169 cm og VAR :-) 65 kg! Kom på sykehuset 20.30 og 23.46 var han ute! Bruker 36/37 i sko!

Skrevet

En jordmor på føden sa til meg at høye damer har lettere fødsler enn korte damer ihvertfall :)

Skrevet

jeg er 163 cm, 60 kg nå (68 ved fødselen) og har brede hofter og skuldre. bruker 39/40 i sko.

fødselen min varte i 6 1/2 time fra jeg fikk modningspille :)

Skrevet

Var heller ikke kvalm, spiste mye, men prøvde å røre på meg. Så det ble mye butikkgåing mot slutten :-) Gikk opp til sammen 22 kg, har 7 igjen! :-)

Skrevet

Jeg er 176 cm veier 65 kg (80 ved fødsel) og bruker 39 i sko. Var på sykehuset i 21.30 tiden, Lukas kom 00.42. En veldig lett fødsel. Venninna mi er veldig liten og hun hadde en tøff fødsel. Vet ikke helt om det er tilfeldig eller ikke :)

Skrevet

Jeg er 167 høy. Veier normalt rundt 62 kg, har lagt på meg rundt 10 kg hvert svangerskap. Jeg er veldig slank rundt baken i forhold til resten av kroppen, og har nesten ikke hofter. Det er på overkroppen og brystene vekten min sitter.

Fødsel nr 1 tok over 18 timer. Ikke lett fødsel.

Fødsel nr 2 tok to netter med maserier, deretter rundt 8 timer fra jeg skjønte at fødselen var igang. En ok fødsel.

Før fødsel nr 1 sa mange til meg at siden jeg er så slank over baken, ville jeg antagelig ikke klare å føde vaginalt, men jeg har bevist to ganger at jeg har klart det.

Skrevet

Er 170 høy, og 56 kg til vanlig. La på meg 25 kg i begge svangerskap, og endte opp på 56 kg igjen etter begge. To tøffe, langvarige fødsler. Bruker str 36-37 i sko.

Skrevet

Har hørt at asiatiske kvinner som får barn med vestlige menn sliter mest fordi de ikke er dimensjonert for så store barn. En venninne av meg er asiat og gift med en norsk mann. Gutten deres var bare 3,2 kg men hun virkelig SLET under fødselen. Ble satt igang for at han ikke skulle bli for stor, og holdt på i mange timer. Til slutt endte det i sugekopp for å få han ut.

Så det letteste for oss norske kvinner ville vel være å få barn med en vietnameser.

Skrevet

Jeg er 168 cm og 68 kg (83 kg før fødselen) og bruker 37 i sko. Jeg hadde rier i 50 timer før det stoppet på 7 cm åpning og det ble keisersnitt. Jeg har tatt røntgen av bekkenet pga fødselforløpet. Jeg får bl.a. ikke føde i seteleie fordi jeg har trangt bekken, og slipper også å ligge i 50 timer neste gang før jeg blir tatt med keisersnitt (woho!). Overlegen spurte meg om hvilken størrelse jeg hadde i sko fordi hun syntes ikke jeg så så 'smålemmet' ut (ikke tjukk, men har hofter og en aldri så liten bilring:) hehe). Poenget mitt bli vel at hun mente at skostørrelsen hadde noe å si:)

Skrevet

jeg er 173 og 76 kg.... begge mine jordmødre sa jeg hadde en perfekt fødekropp... fødelengde sa de... men det har vel noe med bekkenet å gjøre...

Skrevet

Hvis regelen er at høye kvinner får lette fødsler, ja da er jeg unntaket som bekrefter regelen! Er 176 cm og var 60 kg før svangerskapet, la på meg ikke mindre enn 30 kg da ... men men.... Fødselen var hard og varte i 24 timer, edte med vakuumforløsning!

Skostr. 40/41 hva nå det skal ha å si ??? Det var uansett slitsomt å holde seg på beina under fødselen ja :-)

Skrevet

Vel, jeg har ei svigerinne som er nettopp 173 cm. Hun holdt på ueeendelig lenge! Og fikk nesten ikke ungen ut.

Så... det kommer an på!

Skrevet

Ha, ha!

Skostørrelsen er visst en indikasjon på bekken-størrelsen.

Skrevet

Etter å ha lest dette, må jeg bare si: "Takk Gud, for at du har gitt meg denne breie ræva!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...