Gå til innhold

Når fortelle omverden?

Anbefalte innlegg

Når forteller dere folk rundt at dere er gravid? Jeg er 5+1 og skal på julebord i helgen. Vet at det da vil dukke opp spm. og siden jeg ikke er flink til å lyve, vil nok de fleste gjennomskue meg fort. Syns jo det er litt tidlig å rope ut, men det er mitt andre barn, og jeg er en evig opptimist! Går det galt, vil det komme ut før eller siden likevel, siden jeg bor på et mindre sted. Dessuten er magen oppblåst,så en pen kjole vil nok vise alt..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7356999-n%C3%A5r-fortelle-omverden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden hele graviditeten enda ikke har gått opp for meg selv enda så holder jeg det for meg selv (ja + samboeren da).

Jeg er 9 uker på vei... tenkte vente i allefall til uke 12. Det er jo litt LENGE å vente for de rundt oss når de skal vente i 9 mnd og i spenning :)

tøysejenta

Er 9+5 i dag, og skulle egentlig holde det hemmelig til jul. Men min kjære sa det til svigermot for å trøste litt i vanskelige tider, og så syntes jeg det var rett og rimelig at mine foreldre også måtte få vite. De skjønte tydeligvis ikke dette med hemmelig, for nå vet småsøskenene mine det også, og da er det ikke lenge før alle vet... Men litt deilig er det å slippe å streve sånn med å holde på hemmeligheten. Skal på julebord til helga med jobben til min kjære, og da skal vi prøve å skjule det, får se hvordan det går... Stresser ikke så mye med det nå når så mange vet likevel...

Hei.

Hvis du synes det er for tidlig å si noe, så hold det for deg selv. Det finnes mange typer strømpebukser som holder inne en litt oppblåst mage. Jeg var selv på julebord for 2 uker siden, og den eneste løgnen jeg trengte å fortelle, var at jeg ikke likte vin/øl til julemat og heller skulle "ta det igjen" senere på kvelden. Sørget for at jeg eller mannen min gikk i baren når ingen kjente sto der, og bestilte enten sprite ("gin/tonic") eller alkoholfritt øl. Det var ikke noe stress, for når det er så mange mennesker samlet på et sted, er det ingen som klarer/bryr seg med å holde oversikten over hva de andre drikker. Gjorde dette sist jeg var gravid også, og mine kollegaer fortalte senere at de ikke hadde mistenkt noe. Ellers fins det en drøss med unnskyldninger for ikke å drikke på julebord, det er bare fantasien som setter grenser =)

Lykke til.

Annonse

jeg er 9 uker på vei i dag..ville ikke si d til noen,men mine foreldre,min søster og xen vet d.. så nå er jeg livredd for at noe skal sje me spira mi..pappa klarer ikke holde d hemmelig da,så naboene der vi flytter vet d oxo..håper bare alt er bra..men har hatt utrolige smerter i d siste..

familien til sambo skulle få vite d i mellomjula sa han...

Mange får nok vite det julaften og resten i romjula regner jeg med. Er ca 10-11 uker i jula så det passer bra..

Men regner med at noen har forstått det allrede selv om jeg ikke har fått spørsmålet så har jeg sett noen blikk som forteller meg at de likevell forstår...

Regner med at jeg ikke har blitt spurt fordi de regner med at jeg forteller når jeg er klar for det..

Familien vil få vite det i jula, da er jeg 14 uker på vei. Resten, venner og kollegaer, over jul. Regner med det er vanskelig skjule det da uansett. Mine to beste venninner vet det allerede, det kunne ikke skjules da vi er vinelskere og det går ikke en uke uten at vi deler en flaske rødvin eller 3.

jeg anbefaler dere å fortelle det til de nærmeste, slik at hvis ting som skulle oppstå så har dere folk som støtter dere og er med på gleder og sorger. jeg kommer til å fortelle det etter at jeg har vært på min første legebesøk, når jeg er sikker på at jeg er gravid.

Vi hadde planer om å holde det for oss selv til 12.uke... yea right!! Det er jo supervanskelig, ikke minst fordi du bare har lyst til å rope det ut! Nå er jeg i uke 10, og alle rundt meg vet det. Jeg skulle ønske jeg hadde klart å vente, men nå tenker jeg at dersom det går galt får de nok vite det også... og da kan det faktsik være greit at de visste det fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...