Gå til innhold

Var hos legen i dag... fikk resept på tabeletter mot kvalme, men jeg vil ikke ta dem :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Den er ikke like lett å måle, så den skal jeg ikke si noe om.... :0

Men kan vel si at jeg vanligvis er snill og grei og biter det i meg når noe provoserer, men akkurat i dag måtte det ut! Er vel disse greiene kalt hormoner som setter meg litt ut, og at jeg blir litt lei av at alt plutselig blir så skummelt og farlig, og at man som eneste gang i livet velger å høre på noe en har hørt at noen har hørt, fremfor å lytte til legen sin....

Men føler jeg har roet meg litt nå, og at til og med sosial intelligens nærmer seg et respektabelt nivå ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har også vært aktiv i mensa på mine "yngre dager".. men har aldri sett noen bruke mensa som et argument i en diskusjon. det må vel være det tynneste argumentet jeg noensinne har sett, så det var litt morsomt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte det medlemskapet bare fordi, HI ymtet frempå om at jeg var (husker ikke hva hun sa) idiot/tett/tilbakestående eller noe i den retningen og den synes jeg var drøy.

 

Ja, jeg er med i mensa, men det har da ingenting å si for hvordan jeg er som person. Jeg har en vanlig omgangskrets, med "vanlige" venner (de gjør hvertfall ikke noe påfallende enten ene eller andre vegen) og en mann jeg er utrollig glad i og som tydeligvis ikke syns jeg er verre enn til å få barn med.

 

Ja, det finnes mange snålinger i mensa, også finnes det hvertfall dobbelt så mange du aldri i verden hadde klart å plukke ut fra en folkemengde. (Det fins folk på TV som ikke er så skarpe de heller, uten at det er noe påfallende i det!) Det er medlemmer med vanlig utseende, alle mulige jobber, og tilsvarende mange tenkelige og utenkelige hobbyer.

 

Jeg skjønner at jeg har provosert noen med dette innlegget, men da synes jeg dere kan spesifisere det for denne tråden, for dette er den eneste tråden jeg har skrevet på, hvor jeg har vært så provosert at jeg har følt noe behov for å være litt krass. Og når HI er like krass tilbake (og også veldig påståelig og sta i sine synspunkter) synes jeg på en måte det er greit!

 

Håper dette forklarte litt, og at dere med dette kanskje slutter å plutselig rakke ned på en gruppe mennesker som er like forskjellig som medlemmene i et korps eller et treningsstudio. Lik intelligens betyr ikke nødvendigvis lik personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hun forstår ikke "normale" argumenter som flertalle benytter seg av."

 

Joda, jeg forstår argumentene, og dette er første gang jeg har vært grunnleggende uenig i noe her inne (jeg har tross alt vært her ei stund).

Men jeg må få lov til å si at jeg mener HI er litt drøy i sine holdninger, og at jeg synes det blir for mye av det gode!

 

"tror hun kan alt og vet alt fordi hun er medlem av mensa"

 

Jeg har ikke påstått å kunne noe i denne sammenhengen, jeg sier bare at det må være mulig å tilstrebe et så normalt liv som mulig, og lytte til legenes anbefalinger. Det er jo tross alt de som forsker på disse medisinene og virkningen de har både på oss og barna våre. Det kan virke som om mange slutter å høre på legene så snart de blir gravide.

 

Det jeg ellers skriver om inne på BiM er egne tanker, og så svarer jeg dersom noen lurer på noe som jeg har lurt på før, og funnet/fått svar på, er det galt da?

 

At jeg er unormal i forhold til flertallet, kan så være. Men det er jo de fleste på en eller annen måte. Det finnes da ikke noe sånt som et gjennomsnitts-menneske. Om man er ulik på intelligens, hårfarge, størrelse, interesser, dialekt, utdanning eller hva det skulle være er da vel revnende likegyldig!

Det at jeg fungerer i en jobb hvor jeg må jobbe med mennesker mener jeg bidrar til at jeg tror jeg fungerer rimelig bra sosialt også.

I tillegg har jeg relativt mange venner, fungerer fint sammen med mine medarbeidere, og kan ikke si jeg har opplevd noen forskjell på før og etter jeg ble medlem.

 

Det er greit at dere "angriper" meningene mine, men å gå løs på meg som person, synes jeg ikke helt hører hjemme i denne debatten, det kan det ev. startes en egen tråd på, hvis det er mange som synes jeg er så forferdelig ille. Det er ikke noe jeg har fått inntrykk av tidligere her på BiM i hvertfall!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå egentlig bare som et svar på følgende uttalelse fra anonym:

 

"Du mååå jo være tilbakestående..."

 

Synes ikke det var det sterkeste argumentet heller, og ville bare si at tilbakestående er jeg nok ikke....

 

Men tullete meninger har jeg tydeligvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også plaget med ekstrem kvalme - er sykemeldt på andre uken nå, og jeg blir nok sykemeldt fremover. Sist gang var det så ille at jeg ble innlagt pga dehydrering, det som reddet meg var Postafen. De gjorde at jeg klarte å holde på det jeg puttet i meg - var fremdeles kvalm, men ikke så ille at jeg kastet opp alt sammen.....

 

Denne gangen fikk jeg resept på Postafen med en gang jeg fant ut jeg var gravid. Tar tre tabletter hver dag - og det kommer jeg til å fortsette med til kvalmen gir seg. Blir trett og svimmel av de, men alt er bedre enn å kaste opp 24/7! Nå klarer jeg å holde på det meste, men sliter skikkelig med kvalmen likevel - men de tablettene gjør at jeg klarer å ha et noelunde liv i stede for å ha det som jeg hadde det sist.

 

Nå vet jeg ikke hvilke tabletter du har fått, men jeg kan love deg at legen ikke ville gitt deg noe som er farlig for verken deg eller babyen. Det lureste og viktigste du kan gjøre nå er å ta de tablettene for å bli litt bedre - du vil nok ikke angre på det. God bedring, håper du slipper å gå så lenge kvalm - for det er jo helt grusomt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare støtte deg og det du skriver tingeling! Du nevnte jo bare mensa fordi en dum anonym slenger ut kommentaren: Du må jo være tilbakestående!

 

Så kommer det andre etterpå som ikke leser alt som står og som ikek har peil på hva de egentlig kommenterer..

 

Ellers er jeg enig i argumenteringen din mot hysteri ang legemidler også.. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...