Gå til innhold

Jeg skulle gjerne hatt en unge til , . men tørr ikke da jeg 90 % sikkert må føde ved ett sykehus med ett dårligere tilbud enn hva jeg ønsker !

Anbefalte innlegg

Hei

For snart 3 år siden fødte jeg en datter på Riksen. Jeg sliter med angst og fobier - en av de er sykehus. Var heldig å ble henvist til riksen for fødsel. Var flere ganger på besøk der før fødsel, samtaler med jordmor og fødsels lege.

Fødselen gikk greit - mye takket være korselig fødesal som ikke er hvitt og streilt samt beroligende og dyktig personale som hviste at jeg var redd sykehus, fødsel og sprøyter.

Skulle gjerne hatt en unge til ,- men efter samtaler med fastlege har jeg fått mld om at mest sansynlig må jeg da føde på Bærum som jeg sokner til. Dit VIL ikke jeg !! - Riksen taklet meg om mine forbier kjempe. Dattern min var og født med sterk gulsot - mannen min fikk bo med oss på Riksen og vi fikk enerom. Hadde vi vært Bærum hadde hun blitt tatt til Riksen og jeg hadde fått komme efter alene.

Siden det IKKE er mulig å føde der man vil vil da heller ikke jeg kunne ta sats å få barn nummer to.

(vet dette kan høres teit ut for de som ikke sliter med fobier, angst og andre sinnslidelser.)

Mvh

Fortsetter under...

Hei!

Hvilke grunner er det som gjør at du ikke får føde på Riksen denne gangen, da? Du soknet vel til Bærum sist også, eller har du flyttet i mellomtiden? Og jeg regner med at fastlegen din er klar over hvordan du hadde det sist?

Har du prøvd å ta kontakt med Riksen selv, og undersøke om du har mulighet til å søke om fødeplass der? Jeg kan ikke skjønne annet enn at din søknad burde stå svært sterkt...

Har du noen spesielle negative opplevelser med Bærum sykehus som gjør at du helst ikke vil dit? For det andre alternativet jeg kan tenke meg, er at du tar kontakt med Bærum sykehus og får like god oppfølging der som du gjorde ved Riksen sist. Kanskje du vil føle deg tryggere etter besøk på den aktuelle fødeavdelingen, og samtaler med jordmødre der?

Jeg har ikke angstproblemer selv, men jeg føler sterkt med personer som har det, og vet at det kan være fryktelig vanskelig, av og til invalidiserende. Håper at du finner en løsning, slik at ikke angsten din hindrer deg i å få et barn til.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...