jojjo Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Sikkert et littegrann teit spørsmål, men pleier dere å lage tillegg på forhånd og sette den i kjøleskapet og så varme det opp igjen, eller blir det "feil"?
Mamma til verdens beste barn Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Vi laget ferdig hver kveld til neste dag og varmet i mikroen bare. Han var ikke helt i rutine med spisingen sin, så måtte få det ferdig på ett blunk:)
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 skal vel helt lages ferskt. du kan måle opp vann i flaskene og varme opp dette. det finnes noen små beholdere som du kan ha "doser" med mme i så slipper du å måle opp når du er ute.
Marius06 + tvillinger Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Jeg koker vann og har i flasker i tilmålt mengde og setter i kjøleskapet på kvelden(altså alle måltidene til dagen etter). Pulver måler jeg opp i ferdige porsjoner og har i Avent sin dispenser. Så når jeg trenger maten, "slenger" jeg flasken 30 sek i mikroen og oppi med pulver. Ferdig på no-time-
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 kan man bruke mikroen til oppvarming av melk til babyen? jeg har fått høre at man bare kan bruke vannbad?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Det beste er selfølgelig å gi med en gang du har laget hvis man har mulighet. Jeg ville aldri varmet maten til barnet mitt i mikroen.(mikro har faktisk blitt forbudt i enkelte land) Heller varmet det i kjele. Det kommer jo også litt an på hvor gml barnet ditt er da, er det under 6 mnd skjønner jeg at det kan være greit å lage ferdige måltider, men er det over 6 mnd trenger ikke barnet mat om natta, og da klarer" man vel å lage i stand et måltid kjapt hvis man er hjemme, det er jo bare å varme opp kaldt vann fra springen.
Frk. Hattifnatt Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Man ødelegger en del av næringa i mme i mikroen, så man kan jo heller varme vannet der, og så slenge i pulveret etterpå!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 du skal ikke varme morsmelk i mikro iallefall.
Sina73 Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Man skal ikke lage opp på forhånd. Ferdiglaget mme er bakteriebomber pga bakterier som finnes i pulveret og som formeres i fuktighet. (www.flaskeposten.org) Det går kjapt om man gjør som flere sier her, heller i riktig mengde kokt, kaldt vann i flaskene som oppbevares i kjøleskap og varmes i micro. Har man ikke micor kan man varme den i varmebad eller tilsette varmt vann fra vannkoker til man får riktig temperatur.
jojjo Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #10 Skrevet 5. desember 2006 ok så siden jeg ikke har mikro så kan jeg like godt lage den for hver gang..
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 5. desember 2006 #11 Skrevet 5. desember 2006 det er godt mulig at det stemmer ang bakteriebomber og slikt i melk som står litt, men det er jo dette de gjør på sykehuset så det kan ikke være så veldig skadelig. mor jobber på barsel, og der lager de mme, den bruker de i opptil et døgn, og da er de ekstra nøye. så jeg har ingen problemer med å lage mme for et døgn ca og sette i kjøleskapet, også tar jeg det jeg trenger oppi en flaske, når jeg trenger det. enkelt og greit. men dte MÅ stå kaldt da, rett etter den er avkjølt. melk som har stått lunken lenge er jo ikke så bra. min på 6 uker har jeg gjort dette med helt siden han har blitt født, og han er frisk som en fisk.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 6. desember 2006 #12 Skrevet 6. desember 2006 dem begynte også å gi tulla mi mme på sykehuset, da laget dem for et døgn..jeg har gjort det samme, nå er hun 7 mnd og jeg gjør det enda. hun er en frisk og sunn jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå