Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Jenta mi reagerer mest ss. på kumelkproteiner,dermed må jeg unngå å gi henne vanlig mme. Hun spiser maisgrøt og risgrøt hvor jeg tilsetter Nutramigen (mme uten kumelkproteiner). Her om dagen kjøpte jeg havregrøt men da oppdaget jeg at det inneholder mme fra før. Det gjør også andre grøttyper fra 6 mnd. Vet dere om andre typer grøt uten tilsatt mme og eventuelt hvor kan jeg kjøpe disse? Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Holle har grøt uten melk. Du får kjøpt de på helsekost. Har selv brukt disse grøtene. Du kan også lage grøt selv. Gå inn på siden www.meadjohnson.nu. (leverandøren av nutramigen)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 10. desember 2006 #3 Skrevet 10. desember 2006 Nestle sinlac er fri for kumelk, lactose og gluten. Den får du kjøpt på rema 1000 og noen matvarebutikker i Sverige. Den koster 69,- i Norge og 54,- i Sverige hvis jeg ikke husker feil, men du kan søke trygdekontoret om støtte ved fordyret kosthold hvis jenta de har fått diagnose hos speialist.
allergibarn Skrevet 10. desember 2006 #4 Skrevet 10. desember 2006 helsekosten her selger "Min første grød" som er en hirse grøt uten melk eller gluten. De har også en på www.alexi.no
1974 Skrevet 17. desember 2006 #5 Skrevet 17. desember 2006 Nestle har og en 8 mndrs grøt som er uten tilsatt mme som heter kornblanding med eple og banan. Småfolk har en 6 mnds grøt som heter havre og bygg grøt som ikke er tilsatt mme. ( de har og en tilsvarende 8 mnds grøt)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 17. desember 2006 #6 Skrevet 17. desember 2006 Alle nestle sine grøter uten melk kan inneholde spor av tørrmelk siden de blir laget på samme sted som de grøtene med melk. De som er veldig følsomme for kumelkproteiner vil reagere på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå