Gjest Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Vi har en Philips babycall kjøpt på Clas Ohlson (den de har på tilbud nå til 500 hvis noen vet hvilken jeg mener) og nå er jeg dritlei hele skiten... Den slår seg ikke inn før Maja når eet visst nivå på griningen (ok, greit nok å slippe å høre på småbabling og hver minste sukk, men allikevel, hun kan ligge lenge våken før jeg får det med meg...) Vi får inn naboungen! Plutselig hørte jeg barnestemmer og siden dattera mi bare er 5 mnd var det et sikkert kort at det ikke var henne akkurat:) Jeg vet at dette er vanlig med babycaller, men samme hvilken stasjon jeg har på (A eller så får jeg inn en annen unge... Plutselig slår den inn som om den skulle stå mellom 2 radiostasjoner, akkurat slik lyd den lager dersom jeg glemmer å slå av mottakeren før jeg slår av senderen. Skal babycallen være slik? Det nekter jeg å tro! Det må vel finnes noe bedre enn dette vel!? Sukk fra meg
Libido- Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 es bruksanvisningen, det skal gå an å skifte frekvens på de fleste. Du får prøve deg frem, til du finner en kanal med kun din egen unge på =) Ellers har jeg vært borti at mobil og trådløstnettverk har virket forstyrrende på babycallen.
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Har du den i nærheten av tv? Prøv å skru av tv og se hva som skjer, mange sånne som tv slår inn på!
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 ehm, bruksanvisningen er kastet... =) hehe, typisk! skal se på nettet om jeg finner det! og her er det både mobil, trådløst nettverk og tv... jaja, er ikke det typisk at det er min feil da! hahaha:) dumme babycall:)
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 her er forresten bare 2 kanaler så da har jeg vel ikke så mange valg? *sint på dumme babycallen min*
Libido- Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Prøv å bytt til den andre da. Eller be naboen fint om å bytte kanal.. Det er hvertfall eneste utvei for å unngå å få inn andre barn. Kan du stille inn hva den skal reagere på? Den vi har er det tre styrker på, den laveste må han skrike skikkelig på, og på den høyeste hører vi bilene som kjører forbi.. så vi bruker den middelse. Er litt greit at man kan velge selv =)
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Det kommer inn nabounger på begge kanalene=) Jeg kan heller ikke stille inn hva den skal reagere på, eneste jeg kan stille inn på er styrken på mottakeren. Hvilken babycall har dere da? Våres havner i bosset! Eller om noen bor øde uten tv, mobil eller trådløst nettverk så skal de få den i posten:) hehe
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har også Philips fra clas ohlson. Har ikke hatt noe problemer med den annet enn at det beste er at de står i kontakten og ikke kun bare går på batteri, for da kan det komme en del "mellom 2 kanaler" lyder. Jeg bor i blokk og det er flere barn her, fikk inn nabojenta på kanal a, så jeg skiftet til kanal b og da fungerer det fint. Synes også at den er bra i sensibilitet. Kanskje du bør bytte den ?
Snuppa's mamma Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Hei, vi og har philips babycall fra Clas Ohlson. Noe dritt spør du meg, vår bare skurrer, så jeg holder på å få hjerte anfall mitt på natten, jenta mi ligger så fint å sover!! prøvde alt, få den vekk fra alt som kunne slå inn, men vet ikke hva som skjer. Har nå kjøpt ny, hehe, den super Nova eller hva den heter, kjempe fornøyd, skulle kjøpt den med engang:o) Har veldig lyst til å gå tilbake å se om jeg kan få pengene igjen, skal ikke være sånn spør du meg!!!
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 kanskje jeg også skal prøve på det, er verdt et forsøk iallefall.
blåveispia Skrevet 5. desember 2006 #11 Skrevet 5. desember 2006 Du skriver at du bare har to kanaler. Det trodde jeg det var på vår også, helt til sambo sa at hvis du åpner bakdekselet så kan du stille inn en frekvens der også og da har du plutselig mange kombinasjoner. På vår nye DORO babycall er det 8 hovedkanaler og 34 underkanaler, så det går greit å bare ta inn vårt barn og ikke hele nabolaget :-) Mulig du også har denne muligheten?
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 5. desember 2006 #12 Skrevet 5. desember 2006 vi har også super nova. kjempe fornøyd. kjøp den!
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #13 Skrevet 6. desember 2006 Har samme babycall.. har ingen problemer med den.. Har bruksanvisning om du vil vite mer om den..
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 6. desember 2006 #14 Skrevet 6. desember 2006 jeg har også phillips. den tar også inn mye rart. har prøvd alle mulige kanalere..men tar likevel inn støy fra andre.
Amabolla Skrevet 6. desember 2006 #15 Skrevet 6. desember 2006 Vi har også phillips-byttet kanal og da går det fint her. Men hvis mobilladeren står i så slår det inn på BCèn. Prøv også å stille sensitiviteten på BC-slik at den slår inn fortere hvis du ønsker det. Den innst. er bakerst på den delen som er hos babyen.
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #16 Skrevet 6. desember 2006 hadde det problemet selv. hjalp å bytte kanal,helt til den andre familien byttet på sin. var en del støy på den ene kanalen og en halvstor unge som hylte halve natta på den andre
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #17 Skrevet 6. desember 2006 Nå åpnet jeg bakdekselet, men der er bare batteri... Da må jeg i tilfelle skru hele greia fra hverandre og da er oddsene minimale for at jeg klarer å skru den sammen igjen:) myyyye lettere å ødelegge enn å reparere vil jeg tro... Det er en A og en B kanal. Og på av og på-knappen stilles volumet. Mer kan jeg ikke se at der er...
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #18 Skrevet 6. desember 2006 rbs_sa: er det flere kanaler å stille på enn A og B?
bee* Skrevet 6. desember 2006 #19 Skrevet 6. desember 2006 Prøv å ta ut batteriet og la det være ute i ca 1 min. Sett det i igjenog prøv. Hvis ikke går du tilbake til butikken. Det er mye tull med phillipis sine baby caler.. Vi kjøpte en til 1000 kr og er kjempe missfornøyde. Leverte den tilbake og fikk ny, vi var vist ikke de eneste som hadde hatt problem, vanlig med ukontakt inni de vist!
Gjest Skrevet 6. desember 2006 #20 Skrevet 6. desember 2006 Tusen takk for svar alle sammen! Ps: Jeg er ikke så sint idag=)
Stratos med 3 barn Skrevet 6. desember 2006 #21 Skrevet 6. desember 2006 vi har en som ikke er sånn, men den kosta 1500 å da, så kanskje pris har noe å si innimellom....
SuperGlad Skrevet 6. desember 2006 #22 Skrevet 6. desember 2006 Den som kom best ut i test koster bare 500, så pris har nok ingenting å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå