Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Jenta mi reagerer mest ss. på kumelkproteiner,dermed må jeg unngå å gi henne vanlig mme. Hun spiser maisgrøt og risgrøt hvor jeg tilsetter Nutramigen (mme uten kumelkproteiner). Her om dagen kjøpte jeg havregrøt men da oppdaget jeg at det inneholder mme fra før. Det gjør også andre grøttyper fra 6 mnd. Vet dere om andre typer grøt uten tilsatt mme og eventuelt hvor kan jeg kjøpe disse? Takk for svar.
så var vi 4 Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Du kan jo lage grøten selv også, da er du helt sikker på hva som er tilsatt.
gutt060606&jente010110 Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Holle økologisk hirsegrøt, og holle økologisk risgrøt er uten melk og glutenfri. den fås kjøpt på helios..tror de har noen andre kornsorter også...kan brukes etter 4 mnd...står bakpå at den kan brukes fra 6 mnd også=)
allergibarn Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Hirsegrøt er naturlig rik på jern og er både melke og glutenfri. Kjøpes på helsekost. Ellers har de også en type på www.alexi.no
lille N Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Helios har mange typer grøtmel fra en dansk produsent, demeter tror jeg den heter. Jeg pleier å koke den med vann, tar ikke mange minuttene. Finnes både mais, ris, hirse, havre, spelt og flere andre.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 hvor kjøper jeg det fra Helios?Er det et firma?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Vet noen hvor kan man kjøpe disse danske grøtene ?
Larena Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Helios grøtene har jeg brukt å kjøpe i helsekost, samme med Holle grøtene. Dersom du bor i nærheten av Sverige har de en type der som heter SinLac som har blitt godt tatt i mot her i huset iallefall!
lille N Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 Helios er en kjede med økologiske produkter, men den finnes kanskje ikke så mange steder. Produktene deres selges også i andre butikker. Du kan jo se på www.helios.no De har tydeligvis en ordretelefon også, så da går det kanskje an å bestille hos dem.
Muffinsmamma Skrevet 6. desember 2006 #10 Skrevet 6. desember 2006 Det finnes iallefall en Helios i Oslo og en i Bergen. Vet ikke hvor du bor, men håper du får tak i disse grøtene for de er toppen:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #11 Skrevet 6. desember 2006 Jeg er fra Fredrikstad,har ikke så lang vei til Sverige i hvertfall. Tusen takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå