Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 ...er når jeg og lillemann lager mat sammen (20 mnd). I går var det pizza - med røring og knaing, smøre tomatsaus og drysse ost - det går unna i en fei! I dag - falafel og couscous. Han synes det er så gøy og jeg synes det er kjempefint at han skjønner hvordan maten blir til fra grunnen av + at hele familien får god mat. + at det er fin, rolig ettermiddagsaktivitet! Kan anbefales på det varmeste
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Det høres veldig hyggelig ut! Har ikke prøvd så mye matlaging sammen, men dette fristet! Er det noen flere som har tips til gode ettermiddagsaktiviteter - synes ofte det blir mye stress og lite kos?
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Det høres veldig koselig ut å lage mat sammen ja, tenkte å begynne med det etterhvert vi også. Her er ettermiddagsfavoritten et fullt badekar med masse skum og leker og meg og lillejenta, det gjør vi flere ganger i uka. Så sitter vi i handkle og ser på barnetv og spiser kvelds etterpå, det er koselig!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 HI her - vi har badekos også Det virker så deilig å være liten noen ganger... Så hyggelig å tenke på at man skaper barndomsminner som vil sitte... Må bare si igjen at det å lage middag er genialt - om lillegull er sulten får han ofte litt i barnevogn på vei hjem eller når han kommer hjem. Det tar bort så mye ettermiddagsstress - og maten blir noe man koser seg med i stedet for å stresse for å få ferdig. + at da kan man lage god, hjemmelaget mat, og slipper så mye halvfabrikat. Det er så gøy å se hvor spennende han synes det er med alle rådvarene, og smaker på masse ingredienser mens vi lager, for så å spise det ferdige resultatet. Tror/håper jeg legger grunnlag for god matglede! (+ kanskje å få en liten Jamie Oliver om noen år )
Ranveig R Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Høyrest kjempekoseleg ut! Guten vår er berre 14 mnd, så eg må nok vente litt før han får involvere seg skikkeleg i middagslaginga. Han vil veldig gjerne hjelpe til å røre i maten, men blir rasande det sekundet eg må ta over/hjelpe han. Får håpe han blir litt rolegare i forhold til det etter kvart, for det å styre og stelle på kjøkkenet er noko av det eg huskar best frå eg sjølv var liten )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå