Gå til innhold

Derfor tok vi ikke imot tilbudet om Prevenar-vaksinen

Anbefalte innlegg

Til dere andre som er i tvil, her kommer grunnen til at vi ikke ville ha den nye vaksinen.

Vi hadde ikke bestemt oss 100% før vi dro i dag om vi skulle ta imot eller ikke, men tenkte vi kom til å bli overtalt til å ta den etter å ha fått svar på spørsmålene våre.

Forklarte HS at vi var skeptiske siden denne vaksinen er såpass ny. Man vet jo ingenting om eventuelle bivirkninger som kan komme senere. Det er feks ikke forsket på om den påvirker fertilitet, den har jo bare vært i bruk i 5-6 år i USA, og som HS sa; bare noen måneder her i norge.

HS forstod godt at vi var skeptiske, og sa at man skulle være det til vaksiner. Det de ser på barna som får Prevenar, er at de blir mer hovne, mer urolige, får hyppigere feber og gråter mer under selve stikket enn i fjor før vaksinen ble tatt i bruk.

Hun sa også at sykdommen vaksinen skal forhindre, er YTTERST sjelden. Til slutt spurte vi om hun ville satt denne vaksinen på sine barn. Beslutningen vår ble tatt i det hun dro leeeenge på svaret. Og vi var fornøyde med beslutningen da hun endelig svarte; "Jeg vet ikke".

Vi takket altså nei, og det virket hun slett ikke uenig i, snarere tvert imot. Er veldig takknemlig for å ha en ærlig og grei helsesøster!

Fortsetter under...

Jeg spurte også hs om hun ville satt den på barna sine og hun sa:" jeg tror kanskje jeg hadde gjort det hvis barna mine var små nå." Da jeg sa:" Kanskje...?" sa hun :"joda, jo, jeg ville ha gjort det..."

Overbeviste ikke meg akkurat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...