Gå til innhold

Er der noen sykepleiere her som jobber på medisinsk avdelingen?

mommytil2gutter

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei,

ser dette innlegget er litt gammelt, men du har vel ikke begynt i praksis ennå. Jeg var 2. års sykepleierstudent da jeg ble gravid med førstemann. 15 uker på vei da jeg begynte i praksis på med. avd. Jeg forhørte meg med en gravid sykepleier som jobbet på avdelingen.

Det jeg fikk beskjed om å være forsiktig med, var

- Tunge løft

- Tillaging og administrering av i.v. antibiotika. Bruk avtrekket når du blander (det skal man jo alltid). Jeg brukte hansker både ved tillaging og administrering.

- Cytostatika bør du holde deg unna.

Ellers gjelder de samme forsiktighetsregler som for ikke-gravide, feks i forhold til stikkskader, blod o.l.

Og ta pauser når du trenger det! Snakk med veileder og kontaktlærer så de vet at du er gravid og forstår at du kanskje ikke alltid er helt i toppform.

Lykke til i praksis!

Hilsen nyutdannet sykepleier

Hei, jeg er også sykepleierstudent og er akkurat ferdig med praksis på medisinsk avdelingen. Jobbet der fra jeg ble gravid til 22 desember. Er nå 13 uker på vei. Mitt råd til deg er å hvile når du blir sliten, og drikk mye vann. Andre regler som sykepleieren over sier er selvfølgelig også viktige! Lykke til å praksisen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...