Gå til innhold

Begynte med grøt på søndag fordi hun begynte å våkne om natta igjen, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. det hadde tydeligvis ingen hensikt, for hun våknet bare enda tidligere og flere ganger nå :(

Noen som har en mening om når på dagen man bør gi grøt? Ga henne noen timer før leggetid i dag, så får vi se om det har noe å si.

Og er det meningen å gi dem drikke til? (for de blir vel tørste..) Prøvde med vann men det var hun ikke mye interessert i, og hvis hun får mm så blir det vel dobbelt opp med mat? Hun er 5,5 mndr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig og normalt at babyen våkner om natta for mat opptil ett år gamle. Og det er også vanlig at babyer som sover rundt begynner å våkne igjen om natta når de er rundt seks måneder gamle, fordi de da trenger mer næring i løpet av dagen. Har ingen løsning å komme med, for vi har ei her som gjerne vil henge i puppen natta igjennom...til tross for 4-5 måltider hver dag. Beklager! Snuppa mi får mm til alle måltider, vet ikke åssen det er med mme.

Skrevet

Ja, det er nok mange som har opplevd det. Ser for seg greiere netter med mer søvn, men så skjer ikke det... ;o) Hadde hvertfall ingen effekt her, men hun ble generelt en blidere baby, og det var derfor jeg begynte med grøt til henne. Kan godt gi pupp som tørstedrikk, hun tar nok ikke til seg mer enn hun har plass til og lyst på. Jeg gir grøten kl 17.30-18.00, også får hun pupp igjen før hun legger seg kl 19, da får hun jo slukket tørsten også. Har du prøvd sånn tutekopp med vann? Det er veldig spennende og populært her.

Skrevet

Vi måtte gi grøt i 14 dager før det hadde noe å vise ang. natten. Hun er vel ikke opp i full porsjon uansett? Husker vi gav 1,5t før leggetid. Og en flaske mme rett før leggetid. Du må gjerne gi mm etter fastmåltidet. Hun vil nok drikke mindre etter hvert måltid -før det ikke er nødvendig å gi melk i det hele tatt. Vi gav noen t-skjeer med vann under selve grøtmåltidet. Litt greit å få skyllt ned all grøten som ligger i munnen.

Vi begynte å gi grøt tidlig. Ved 6mnd var vi oppe i 3 grøtmåltider og begynte også med brød. Det er jo alt opp til hvor lenge du vil amme.

Skrevet

Har startet med grøt på formiddagen, og så får han mm både før og etter grøten (hvis han vil ha etter). Tror ikke de trenger vann enda, men det er nok best å gi vann på tutekopp. Har lenge gitt mme på kvelden som ekstra tilskudd (drikker 70-100 ml), men tenker at noe av dette erstattes med grøt når han blir litt større og vi vet at han tåler grøten. Er snart 5 mnd.

Skrevet

Grøt virker ikke her heller. Gir Martin vann i avent magic cup og vanlig imsdal drikkeflaske på dagtid. Han drikker en god del vann i løpet av en dag, og griser enda mer ;)

Skrevet

Jeg gir mm jeg og, hvis du ikke fikk med deg det. Hvor gammel er snuppa di da`? Får hun melk i tillegg til grøt?

Det var en periode hun sov hele natta, men for et par uker siden begynte hun å våkne tidligere og tidligere. Tidligste var 03.30, derfor begynte jeg med grøt, regna med melka ikke var nok lenger. Men i natt våknet hun 02.30. Ble litt oppgitt da, ja...

Skrevet

Prøvde tutekopp ja, hun bare tygde på den istedenfor =)

Skrevet

Prøv tutekopp uten ventil, da renner vannet rett inn i munnen, og h*n kan svelge hvis h*n er tørst.

Skrevet

Mange babyer får motsatt virkning av grøten, de blir urolige om natta. Prøv å gi maten på dagen, tidlig kveld istede.

Når en skal tenke på sammenhengen mat-søvn, er det viktig å tenke på hva de spiser igjennom hele dagen, ikke kun til kvelds.

Skrevet

Hm, ja, vi får vel bare prøve og teste ut :)

Takk for svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...