Gå til innhold

1 lettøl og baby på under 3mnd, når hadde du ammet etterpå?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En lettøl er vel bare 1/3 enhet, så du kan amme allerede etter en time. Har vel nesten ingen praktisk betydning. Men jeg har holdt meg til alkoholfritt øl fra til 3 mnd, så etter det ok med lettøl og amming uten ekstra hensyn.

Trodde det gikk greitt å amme med en enhet innabords med en gang når barnet var over 6 uker.

Husk barnet får bare promillen av din promille, noe som tilsvarer promillen i juice eller kefir.

Jeg var forsiktig selv lenge, men ammet lett etter et glass vin ved 4 mnd. Regner 1 time forbrenning per enhet. Har jeg vært på fylla, venter jeg i 12 timer siden siste enhet eller til jeg føler meg helt klin edru.

Har ikke vært mye på fylla, men de gangene jeg har det har jeg hatt sykt mye melk (får spreng med en gang selv om jeg pumper til vanlige ammetider).

Lettøl er bra for melkeproduksjonen.

I Irland blir man anbefalt en Guinnes til dagen når man ammer.

Annonse

Dette er irrasjonelt hysteri, tar det nesten som et tullespørsmål.

Du kan selvfølgelig amme etter en lettøl.Du kan seff også amme etter en øl,selv om det er en annen diskusjon.Regner med du selv vet det.Lurer på hvorfor du EGENTLIG skriver???

Utrolig at man kan hisse seg opp over dette spm? Man må jo får spørre. Og det er utrolig forskjellige svar hva gjelder alkohol!

Jeg ammer rett etter et glass vin jeg. Tror ikke det er farlig. Og lettøl, det er nok iallefall ikke farlig. Kos deg du!

Kjære anonym. Jeg befinner meg ABSOLUTT ikke i kategorien hysterisk-mor-som-ikke-tar-et-glass-av-og-til, men jeg bare lurer på hva andre folk GJØR SELV. Merker jeg blir irritert på anonym drittkasting, noe jeg synes du gjør...;)

Har lest om alkohol og amming, forbrenning osv, overalt tar man utgangspunkt i hvor lang tid det tar å forbrenne 1 enhet, en lettøl er jo mindre. Men er det en halv enhet, eller blir det feil å tenke slik? Kan man dele forbrenningstiden i to eller? Litt av grunnen til at jeg lurer, er hvis jeg feks feilberegner amming, og etter 1 lettøl vil hun plutselig ha pupp igjen... Jeg pleier å vente, men er usikker på hvor lenge jeg BØR vente, kontra hva som sikkert-går-bra.. (Jeg hadde ikke ammet henne rett etter 1 vanlig øl enda, vil være sikker:)

Hun er født litt før termin, og det er jo kjent at små babyer ikke har helt ferdig utviklet lever osv, så vil ikke ta noen sjanser. Om et par måneder når hun er eldre synes jeg saken er en helt annen:)

Sniglan!

Hvor gammel er babyen din, og kom den før el etter termin?

:)

Har funnet en kjempedeilig lettøl, koser meg masse med å ta en eller to. Trenger ikke rusen, men er LEI av Munkholm etter 9mnd;)

Han er 6 mnd.

Kom en drøy uke over termin.

Jeg har vel drukket litt vin iblant helt siden han ble født. Drikker jo ikke mye uansett, så jeg har ikke orket å tenke så mye på den 3-timers regelen. Som oftest har det gått to tre timer uansett. Nå er han jo såpass stor at det går tre om ikke flere timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...