Gå til innhold

flere med barn her på et par uker ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge og når sover de ? og hvor ofte ammer dere ?

er det stort sugebehov ? vil de ligge i senga eller har dere barnet i deres egen ? lurer på mye her :)

jenta mi vil helst ikke ligge i senga, hun vil helst sove oppå meg eller pappan :) prøver å legge henne forsiktig ned i senga etter evt amming, men tar ikke lange tiden før hun våkner og vil opp til oss igjen.

så har hun et ekstremt sugebehov....hun smatter og har tunga ute hele tiden, har prøvd smukk men den er ikke populær.Hun kan jo ikke henge i puppen min hele dagen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

noen som har noen tips og erfaringer og dele :)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann, jenta mi er 3 uker, og her er det akkurat samme situasjon som deg. Jeg hadde ammeøkter opp i 9 timer før hun ble fornøyd. Ble helt utslitt, så nå de siste dagene har jeg gitt litt tillegg. Det hjalp veldig og jeg slipper å sitte med amming hele tiden, babyen er også mer fornøyd. Men foreløpig har vi ikke døgnrytme da, dårlig med nattesøvn...zzz.....Prøver å være bestemt med at hun skal sove i egen seng om natten, mye protester og vi blir slitne men tør ikke samsove heller pga faren for krybbedød. Men har hendt at jeg har sovnet mens jeg har ammet henne i sengen, og da sovner hun som en stein, har da lagt henne tilbake i sengen og ofte våkner hun og protesterer få minutter etterpå...typisk :-) Liker visst ikke sine egne senger de små babyene våre...zzz :-)

Skrevet

Jeg ammet hver 1 1/2 time i starten. Var helt utslitt, men forsøkte å drøye litt lenger for hver gang. Nå er hun 6 uker og jeg ammer henne hver 3.-4. time. Hun har også begynt å hoppe over nattmåltidet! :))

Om natten ligger hun i egen seng ved siden av meg. Det var mye hyl og gråt de første nettene, men det løste vi ved å la henne ligge selv om hun gråt (tok maaange timer i starten!!), mens jeg lå i sengen ved siden av og strøk henne over hodet. Vi slo ikke på lys og pratet heller ikke til henne.

Det gjør vi heller ikke hvis hun våkner om natten. Jeg har et lite nattlys med veldig dempet lys, bare nok til at jeg ser akkurat det jeg må. Det er det eneste jeg har på hvis hun vil ha mat om natten eller vi må skifte bleie.

Dette har iallefall fungert bra for oss.

Hender selvølgelig at hun sutrer litt iblandt fortsatt, men vi får stort sett nattesøvnen vår, både samboeren og jeg :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...