Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 ...dvs han spiser ikke, han skal bare leke med maten og blir hysterisk når jeg prøver å få han til å spise. Dette er til å bli sprø av. Noen som sliter med det samme? Hva gjør dere?
cashewnøtta Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Når du "prøver å få han til å spise", hva gjør du da? Du får ikke lurt noe inn med ei anna skje heller? Tuller han selv om han er sulten? Jeg har ei lita som og er 15 mnd. Hun spiser greit selv (med mye søl) helt til hun er mett. Da begynner hun å tulle!
Nr.2imai08 Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Vesla her er snart 12 mnd og vil helst spise selv hun også, det meste havner på gulvet, bordet osv men noe klarer hun å få inn i munnen. Det er jo en treningssak det der... Her ble løsninga at hun får en egen skje som hun sitter og prøver og spise/leke/tulle med mens jeg gir henne mat med en annen skje. Da gaper hun mens hun holder på med sitt. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Har en gutt på 14 måneder som også bare vil spise selv. Han lukker munnen hardt igjen, tar tunga i veien for skjeen og snur hodet sitt vekk. Hvis jeg får i han noe så spytter han det ut, eller tar det ut selv og så putter det inn igjen. Vi lar han som regel spise på litt brød, tygge på en skje e.l. og da lar han oss mate han. Da er han som regel konsentrert om noe annet, og så får han også følelsen av at han spiser selv. Vi lar han også prøve å spise mat selv, det blir jo litt gris, men det må vi jo bare tåle. Han skal jo lære seg det også :-)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2006 #5 Skrevet 6. desember 2006 Snuppa mi er likedan .. Hun er 17 mnd og har holdt på dette en stund. Jeg tar bare bort matskåla etter en liten stund så får hun heller være litt sulten. Nå skjønner hun at maten forsvinner om ho ikke spiser, så nå griser hun kun når hun er mett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå