Gå til innhold

Folkemusikk?? HJELP!! (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vel ikke noe med barn i magen å gjøre, men jeg sitter med eksamen, og jeg sitter fast... Noen som har noen tanker om folkemusikk i fohold til bandet gåte? hvordan de bruker folkemusikken i sin musikk....fordeler/ulemper ved at artister gjør om på den tradisjonelle folkemusikken.......

tuuusen takk hvis noen kan komme med et tips el to....

Tamline *litenimagen*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke så mye om Gåte og skjønne ikke hva de sier i tekstene sine heller.. Men bruker de kanskje sagn og sånn i tekstene sine? de blander vel sånne type felemusikk og moderne musikk som gjør at flere, kanskje ungdommer da, får interesse av folkemusikken, og kanskje ser at folkemusikk ikke trenger å være kjedelig å gammeldags. På en annen side så kan man jo tenke at hvis man skal endre på alt gammelt og få det til å virke hipt og moderne så vil man til slutt kanskje glemme den gamle, hva skal jeg kalle det, kulturarven som folkemusikken er? At man til slutt hare slettet alt sånn...

jeg vet ikke jeg...

Skrevet

Heia, liker Gåte kjempegodt, og synes det er helt utrulig hvor godt en gammel norsk syngestil (kveding), fiolin og "stål"gitar kan passe sammen. Det positive med Gåte er jo at de får folkemusikken på et nivå der ungdommen også kan se den, og sette pris på den. Det øker tilgjengeligheten, og gir flere et forhold til den. Kan ikke se noe negativt med det i det hele tatt!

Lykke til med eksamen da!

Mener forresten ikke at Gåte gjorde om på den tradisjonelle folkemusikken, men at det gjorde om på rockemusikken;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...