Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg ble målt da. Men en grei regel for gjennomsnitts utvikling er at man følger omtrent antall cm. som man er uker.

Skrevet

æ va å 30,5 cm.. da va æ 28+4.. syns d e stort mål æ da, men jordmora mi reagert itj i d heletatt på d.. Satse på at hu har litt romslige mål æ. håpe virkelig d=) hehe...

Skrevet

jeg er 27 pluss tre i dag og hadde 29-30 cm. var til ekstra ul pga dette, og alt var bare bra med den lille. :)

Skrevet

Kan du forvente deg en stor baby da? sa de noe om dette? va er de bekymret for skal være galt da?? ettersom du fikk ekstra ul??

Skrevet

Noen cm over har lite betydning. Men man bør helst følge sin egen kurve.

Skrevet

Jeg var på kontroll i uke 27 og da var SF 26...ganske gjennomsnittelig i følge legen.

Skrevet

jordmora ville ha meg inn til en ekstra sjekk, for å se at jeg ikke hadde for mye fostervann. Hun sa dette var en prosedyre når sf målet lå høyt i forhold til statistikken. Magen min er ikke spesielt stor, men livmora ligger høyt. Legen sa dette var veldig normalt for førstegangs.Babyen min var ikke spesielt stor, akkurat gjennomsnittlig, faktisk. Ingen ting galt, Jeg bare bærer den litt høyt, og vi alle er jo skapt forskjellig:)

Skrevet

mitt var 25 cm da jeg var 28 + 2. Har hele tida ligget litt under den røde streken, men følger min egen kurve i alle fall. Men må innrømme at jeg selv har vært litt bekymret fordi jeg ikke er PÅ den røde streken, selv om lege/jm beroliger meg og sier det er normalt og greit så lenge ikke kurven "flater ut"...

Skrevet

28 + 2 så var det på 25,5. Bittelitt under streken i midten av normalområdet.

Skrevet

i uke 29+6 var jeg 26...Føler meg skikkelig liten nå som jeg ser hvor store dere er..

Skrevet

I uke 28 hadde jeg sf mål på 32. Jeg fulgte min egen kurve hele veien. En del over normalen. Jeg ble tidlig i svangerskapet sendt på ul -mistanke om tvillinger. Men det var bare en der gitt.

Ble også sendt på enda en ekstra ul senere i svangerskapet da sf-målet kunne indikere mye fostervann. Var visst helt normal mengde forstervann også. Men det var jo greit å få det sjekket.

Det viktigste er at man følger sin egen kurve :o)

Jordmor og lege kunne kjenne hele veien at jeg bar på et stort barn. Vet ikke om det hadde mye med sf målet å gjøre. De avgjorde det pga av at de kunne kjenne det - ikke pga høyt sf-mål :o)

Dere med høyt sf-mål, er dere små eller? Har tenkt tanken at det er pga at jeg bare er 160 og 45 kg da jeg ble gravid. At det var det so gjorde at jeg hadde høyt sf-mål.

Magen har jo mindre plass å vokse på liksom.

Gutten min var forresten 4,5 kg - så han var ikke såååå stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...