deniz Skrevet 5. desember 2006 #1 Del Skrevet 5. desember 2006 Fra første stund siden jeg ble gravid har kolegaene mine stengt meg fullstendig ute....Fikk beskjed om at de alldri bevisst ville valg å ansette en alenemor! Og når jeg var kvalm og kastet opp, fikk jeg beskjed om at jeg måtte se til helvete å slutte å trykke denne graviditeten opp i trynet på de.... Det har vært null forsøk på tilrettelegging av arbeid, noe som førte til at jeg ble 100% sykemeldt fra uke 14.... Når min eneste venninne på arbeidsplassen sa til de sjefen at de hadde plikt til å tilrettelegg arbeidet, og/ eller følge opp hvordan jeg hadde det, Fikk hun som svar at det ikke var problem fordi jeg var for snill og naiv til å si ifra uansett.... Har ikke fått en eneste henvendelse av sjefen min siden jeg ble sykemeldt, og nå er jeg 33 + 4 uker på vei.. Helt til i dag da jeg fikk en invitasjon til julebord på søndag..Vet ikke om jeg skal gå...Føler meg ikke akkurat som en av gjengen lenger... Hva syntes dere? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7354208-bedt-p%C3%A5-julebordmen-kolegaene-mine-er-sure-p%C3%A5-meg-fordi-jeg-ble-gravid/
hilham Skrevet 5. desember 2006 #2 Del Skrevet 5. desember 2006 hei! Jeg er inne på feil side nå, men er inne for å se etter dere som jeg traff på treff og nå ser jeg at i dag var det en mening at jeg skulle se inn hit..... Husker du fortalte om denne jobben da vi møttes og jeg tror hvis jeg ikke tar feil at vi var flere som sa at bare glem den jobben selv om det kan være vanskelig. Har jo selv vært i det der med en j....dritt jobb så jeg vet hvordan du har det..... Blås i å gå eller du kan gå med hodet høyt hevet og vise at du er tøff og kanskje stille den dritten du har av en sjef til veggs......Slik som jeg oppfattet deg så er du av de som er tøffe......Si rett ut at jada, du kan virke naiv, men du er ikke ung og dum som vedkommende tydeligvis tror, du har mer i skolten enn den idioten........ Fortell at du vet hva som han/ hun har sagt om deg og at det faktisk er diskriminering....... En annen ting er at hvis du er organisert så ta kontakt med fagforeninga og be de om hjelp.......Eller som jeg gjorde her om dagen; ta kontakt med arbeidstillsynet og hør hva du skal gjøre og evt om de kan gjøre noe for deg....... Uansett så ønsker jeg deg lykke til ) La meg få høre hvrodan det går....oki?? Klem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7354208-bedt-p%C3%A5-julebordmen-kolegaene-mine-er-sure-p%C3%A5-meg-fordi-jeg-ble-gravid/#findComment-7357348
Singelmamma og banden Skrevet 6. desember 2006 #3 Del Skrevet 6. desember 2006 Dette skal du ikke finne deg i!!! De er faktisk pliktet til å tilrettelegge jobben for deg. Du kan anmelde dem til arbeidstilsynet for dette. Las du i avisen om ho som ble sparket fordi ho var gravid? Ho gikk til sak, og så vidt jeg har fått med meg ble det en del i erstatning. Tror det er på tide at du viser sjefen at du ikke er snill og naiv som han tror, men at du er en voksen dame med bein i nesa (fordel som alenemor: man lærer å stå på sitt). Og hva skal de gjøre om noen med barn plutselig blir enslig forsørger da? Sparke de? Jeg fikk lønnsforhøyelse på lik linje med de andre for en mnd siden jeg. Og selv om jeg ikke har fast jobb vil de ha meg tilbake etter fødselen og permisjonen også. Og da er jeg alenemor med 3 barn! Knurr! Unnskyld, gravid og sinna dame her som meget gjerne skulle ha sparka sjefen og kollegaene dine der sola ikke skinner.... Foreslår at du går på det julebordet jeg. Om ikke annet, så for å vise dem at du også jobber der, og det har de værsågod å ta hensyn til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7354208-bedt-p%C3%A5-julebordmen-kolegaene-mine-er-sure-p%C3%A5-meg-fordi-jeg-ble-gravid/#findComment-7360777
smørblomst og lille Ole Skrevet 6. desember 2006 #4 Del Skrevet 6. desember 2006 Jeg sier som hilham: Enten driter du i det, ellers går på julebordet med hodet hevet. Det kommer an på hvor mye du orker av motstand akkurat nå. Hvis du drar, så vær forberedt på frekke kommentarer. Hvis du klarer å heve deg over dem, og kanskje sette idiotene på plass, så kan det kanskje være verd å gå? Da ser de at du faktisk har bein i nesa og ikke er så "snill" og naiv likevel. Men jeg forstår godt hvis du ikke orker å bruke krefter på det akkurat nå. Det er ikke verd å gå hvis det blir en stor belastning for deg. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7354208-bedt-p%C3%A5-julebordmen-kolegaene-mine-er-sure-p%C3%A5-meg-fordi-jeg-ble-gravid/#findComment-7360806
deniz Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 6. desember 2006 Takk for svar!! Problemet med å gå til fagforening eller arbeidstilsynet er at hvis jeg noen gang vil jobbe innen samme bransje igjen i denne byen , ville det vært akkurat som å begå yrkesmessig selvmord.. Jeg har tenkt litt at je ghar lyst til å gå for å vise de at jeg faktisk ikke er flau eller skammer meg over avgjørelsen jeg har tatt... Om jeg ikke blir hele kvelden , så om jeg spiser med de og så går hjem!! Det jeg er litt redd for er at noen skal røre ved en nerve og at jeg klikker!! hehe...Men jeg har jo litt til tid å tenke på saken, jeg skal holde dere informert!! Takk igjen for svar og støtte =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7354208-bedt-p%C3%A5-julebordmen-kolegaene-mine-er-sure-p%C3%A5-meg-fordi-jeg-ble-gravid/#findComment-7368455
Singelmamma og banden Skrevet 7. desember 2006 #6 Del Skrevet 7. desember 2006 Det kommer vel litt an på det med yrkesmessig selvmord. Ikke sikkert det er det som skjer, for det viser jo bare at du har bein i nesa. Men du har jo en jobb å gå tilbake til etterpå da, og det er vel neppe det dummeste det heller :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7354208-bedt-p%C3%A5-julebordmen-kolegaene-mine-er-sure-p%C3%A5-meg-fordi-jeg-ble-gravid/#findComment-7374732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå