Gå til innhold

Lekker dere nedentil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg ute på julegaveshopping. Stod helt stille inne i en butikk, og kjente plutselig at det kom mye væske ut av skjeden. Dette var ikke urin,kjente at det kom fra skjeden. Er i uke 36 etter UL termin og uke 38 etter menstermin. Kom ikke flere dl,men var som vann, evt utrolig tynn utflod. Har dere det sånn også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det ikke sånn selv, men hadde en venninne som trodde hun lakk fostervann, fikk sjekk på sykehuset, og de sa alt var greit. kom tilbake en uke senere og måtte igangsettes fordi ungen ikke hadde vann. Da hadde hun lekket hele uken... Hvis det fortsetter, så be om sjekk!

Skrevet

Jeg har det samme! Plutselig kan det komme en del tyntflytende væske fra skjeden.

I mitt tilfelle tror jeg ikke det dreier seg om fostervann, men om utflod, noe det gjerne blir mer av i slutten av svangerskapet. Det jeg har reagert på, som deg er at det er ganske tynflytende, mer enn vanlig utfloid.

Men er du usikker, ville jeg gjort som hun over sier, ring føden å si at du tror du lekker fostervann. De vil sikkert at du skal ta på et bind og gå litt rundt å "samle opp" slik at de kan undersøke det som kommer ut.

Evt. kan du jo få jordmor til å måle SF-målet ditt, for å se om det har flatet ut, noe som kan være et tegn på at fostervannet minker, men det kan også bare være at babyens hode har sunket ned og magen har sunket.

Jeg skal til jordmor på torsdag selv, og kommer til å spørre litt ekstra rundt dette, for jeg vil jo at lillegutt skal ha det bra inni magen.

Skrevet

Ja..og i går gikk den der berømmelige slimproppen, eller hvertfall deler av den, så da er det jo ikke så rart om det vil lekke litt vann. Det er vanskelig å si sikkert om det var slimproppen i går og om det var fostervann i dag, så jeg ser det litt an. Væsken var gjennomsiktig og luktet ikke... Hvis jeg er i uke 38 er det jo ikke så usannsynlig. Min søster fødte sin gutt i uke 35.

Skrevet

Hei jeg vil bare minne om at du SKAL ringe inn på føden vist du tror vannet har gått.

Skrevet

Må bare spørre, Chloe, hvordan var slimproppen? Klarer liksom ikke å finne noen god beskrivelse av denne?

Jeg har også hatt rimelig store slimklumper som har kommet ut, sammen med den tyntflytende utfloden, men klumpene er ikke blodige.

Altså, hvordan er slimproppen?

Skrevet

Ja, altså ikke vet jeg 100%, men i går da jeg var på toalettet, så jeg ned i doskålen- og der fløt det en helt hvit slimklump på størrelse ned en drue ca. I dag kom det litt til,men det var to mindre, men også hvite klumper.

Går ut fra at det er deler av slimproppen...olg det harmonerer jo med at det kan lekke litt.

Skal ringe legen min i morgen (Gynekologen der som jeg går til JM) og høre med henne om hun evt kan sjekke om slimproppen er borte og se på UL om vannet minsker.

Skrevet

Jeg har også lekket endel i det siste, synest ikke det lukter noe spesielt.. Men tror ikke det er vannet.. Skal på ul prosjekt i morgen og da ser de vel om det er mye/lite fostervann der inne..

Skrevet

Vil bare informere om at det ikke er slimproppen (bare beskyttende "stengsel" i livmormunnen) som "holder vannet på plass", men fostersekken. Så lekkasje av fostervann må nødvendigvis bety at det har gått hull på denne. Heldigvis dannes det nytt fostervann kontinuerlig, så det skal mye til å gå "tom". Men ring føden, alle dere dette gjelder. Vannet gikk hos meg sist - og ikke i kaskader, som på film, men i små "tisseporsjoner" når jeg beveget meg. Dette fordi hodet var festet, så ikke alt slapp ut om gangen.

Skrevet

Ja, såklart! Det hadde jeg ikke tenkt på- klart fostersekken må sprekke. Hvor treig går det an å bli? :)

Skrevet

Ja!! Spesielt hvis jeg går tur e.l. Da er det bare å skifte undertøy med en gang. Hadde det sånn forrige gang også...Her går det på truseinnlegg for fullt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...