Gå til innhold

Ikke spontanabort likevel!!


Pingo80

Anbefalte innlegg

Jeg skrev i går et innlegg om at gynekologene trodde jeg hadde spontanabortert da jeg ble undersøkt pga blødninger søndag. Var etter min regning 5+2.

Søndag og i dag målte de HCG-verdien min, og den doblet seg fra 475 til nesten 1000 på halvannet døgn! Det tok de som et godt tegn. Gyn tror heller ikke lenger at det er graviditet utenfor livmoren. Så alt ser så mye lysere ut i dag enn det gjorde søndag og i går... Men vi lurer jo fælt på hva blødningene skyldes. Dette er 6. dagen jeg blør... Det er ikke mye, bruker bare truseinnlegg. Jeg er veldig nervøs, men velger å tro at det er et godt tegn at HCGen har økt såpass mye...

Hva tror dere, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig i at det høres ut som alt er bra!!! Det er jo så mange årsaker til at en kan blø i løpet av et svangerskap. Du har sett at det er forsteranlegg i livmora?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hun så noe hun trodde kan være et foster, men når hun målte "tingen" sa hun at hvis dette var babyen, da var jeg cirka 4+3 istedet for 5+2 på vei.

Gjerne for meg, bare det er liv! Jeg er så lettet over at det synes å være håp!

Takk for at du er optimistisk på mine vegne, det betyr mye at andre også sier det, slik at det ikke bare er jeg som lurer meg selv!! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at HCGen dobler seg normalt virker jo som et godt tegn. Foer jeg hadde en SA testet de ogsaa HCG, og den gikk fremdeles litt oppover men paa langt naer saa fort som den skulle. Og din dobler seg jo fint. Skal de fortsette aa teste blodproever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er helt normalt å blø en del når en er der hvor du er i svangerskapet. jeg gjorde det også, uten at de fant noen annen grunn til at det er en helt normal blødning.

 

godt å hørelikevel da:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd i flere uker, og det skyldes at den har festet seg litt langt nede. Går det bra, vil den trekke seg opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal tilbake til gynekologen i morgen, regner med at de tester hcg-en igjen og tar ny innvendig ultralyd. Jeg tør ikke helt slippe jubelen løs enda, for gyn virker bekymret over blødningen. Jeg spurte direkte om hun trodde det var noen sjanse for at dette kunne gå bra, og da sa hun: "Ja, vi får nå se i morgen hvordan det ser ut da". Dette er bare så nervepirrende. Jeg har ikke vondt noe sted, var kvalm i dag, men føler meg ikke særlig gravid... Ikke kvalm som i de to forrige svangerskapene (som var perfekte), men jeg kjenner at det skjer noe i magen/underlivet, føler jo rett og slett at jeg er gravid...

Takk til alle dere som har brydd dere :) Dette har vært en utfordring, mannen min er bortreist, og det har vært tungt å bære usikkerheten alene. Dere har vært til hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg målte hcgverdier 3+5, da var den 92. Målte på nytt 5+6, da var den 23000 og 6+2, da var den 44000.

 

Hcg-verdiene kan variere veldig fra person til person. Det som er viktig det er at den stiger.

 

Jeg hadde endel brun utflod i 12 dager, så jeg måtte sjekke om alt var som det skulle. Og det var det. Både hcgverdier og ultralyd så veldig bra ut.

 

Godt å høre at det har gått bra!!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg og ønsker deg veldig lykke til!!

I mitt forrige svangerskap blødde jeg lenge i begynnelsen, men det gikk helt supert likevel, og min datter er nå snart skolejente:)

Håper og tror du er like heldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...