Gå til innhold

Måltider med fast føde før nattavvenning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange bør man være oppe i?

Altså, hvor mange/hvor store måltider bør barnet få på dagtid før man kan nattavvenne? Vil være sikker på at Lillemor ikke er sulten på natta, for er hun sulten, er det en selvfølge at hun skal få pupp.

Så.. Noen erfaringer? Vanskelig å vurdere dette, synes jeg!

Skrevet

ingen som vet? Dere som har nattavvendt, hvor mange måltider var dere oppe i på dagtid før dere gjorde det?

Var dere aldri redde for at ungen faktisk var sulten?

Skrevet

Jeg avvente henne før vi var i gang med fast føde. Jeg bare prøvde med smokk, det funket, derfor var jeg ikke så veldig engstelig. Men hun har en fin vekstkurve og jeg hadde fått klarsignal av helsesøster.

Skrevet

Etter en prat med hs ble vi rådet til å nattavvenne når humlegutt hadde tre faste måltider på dag.

Gikk kjempe fint!

Lykke til da :o)

Skrevet

Vi kjørte aldri noe nattavvenning da, men han sluttet stort sett med nattpupp da han var 8 kg, 11 mnd og spiste 5-6 måltider pr. dag. (høy forbrenning denne gutten).

Jeg merket at på slutten var det mer kos/tørst enn sulten. Du kan forsøke å tilby vann for å se om hun blir fornøyd med det.

Skrevet

Begynte når han var 5,5 mnd og fikk 3 måltider per dag. Gikk 1 dag med avvenning så sov han natten igjennom. Var kosen han var ute etter for han var ikke sulten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...