Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Stakkars lille jenta mi som gulper så ekstremt. Trodde det skulle bli bedre etterhvert, men her er det bare blitt værre. Hun er en aktiv liten jente på 4,5mnd. Vurdere å slutte å amme, evt. pumpe å blande fortykningsmiddel i melken. Er det noen som har noen råd??Hun gulper ikke av grøten, men morsmelk bare velter opp..Er så sinnsykt lei dette griset!! Huff.....
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Hadde og har det samme problemet selv!! Jeg har ikke ammet men ho har fått mme fra fødselen av og ikke noe tykkningsmiddel!! En ordentliog gulpebaby som bruker masse smikker og bodyer og ja det som gulpes ned.. Jeg var bekymret i førsten om at ho ikke skulle legge på seg for ho gulpet opp alt,men det er bare det overflødige som kommer opp.. Men jeg gleder meg til det er slutt på dette:) Begynner og bli lei gulp overalt!! Ingen spesielle tips men vil bare si at noen babyer er sånn.. Gulp gulp og atter gulp!! Skjønner at du blir lei!! Jenta mi er 7mnd!1 Er bedre enn ho var da Er ikke så altfor mye nå i forhold til hva det var!! Det går over med tid og stunder : )
Sina73 Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Har ingen gode råd. Vil bare fortelle at jeg også har en gulpebaby. Jeg synes det har blitt bedre etter at han begynte med full porsjon grøt 2 ganger om dagen. Nå gulper han stort sett bare hvis han får press på magen og det er på langt nær så ekstremt som det var. Han blir straks 7 mnd. Men det har blitt mange klesskift og gulpekluter i døgnet!!
Gla-mor Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Noen svelger veldig mye luft når de drikker, og da kommer det lett opp. Eller melka kommer svært fort. Gulping kan også komme av overforing (i følge ammehjelpen.no), dvs. noen babyer stopper ikke å spise selv om de er mett. Små hyppig måltider i stedet for få store, og en mer sittende ammestilling kan hjelpe. Vi prøvde litt fortykningsmiddel (Nestargel), men sluttet igjen for det virket som om han egentlig trengte å få opp gulpet, men klarte det ikke og fikk vondt i magen. Det er visst også fare for skjult gulping ved bruk av fortykningsmiddel, dvs. at de gulper bare opp til svelget og kan få melk over i lungene, eller melka blir liggende i spiserøret og gir sår. Se også på www.kellymom.com (søk på "spitting up"). Men det går over til slutt, i mellomtiden får vi bare utstyre babyene våre med digre smekker og holde gulpeklutene klar :-)
allergibarn Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 kan hun reagere på kumelk? lillebror her sluttet med sprutgulp når jeg kuttet ut å drikke melk og spise produkter med mye melk i. Drikker du melk? Prøv å kutte ut melkeprodukter i 10-14 dager og se om hun blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå