Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 var på barnas Hus og jeg falt helt for Simo Duo jeg da! Vil ikke ha 3-hjuling da vi har stor bil, går på asfalt og grus og jeg kjører ikke kollektivt. Har lyst på en vogn hvor det er god plass til den lille:) Men nå har jeg bare kikket på Simo ennå, så vi må nok på flere butikker for å se om det er andre merker som frister mere:)
Minnie_Moon Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Jeg er også ute etter en vogn med litt plass. Jeg vingler mellom simo duo og emmaljunga edge duo... Men må se litt mer på dem før jeg bestemmer meg. Har heldigvis god tid ennå da :-)
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Så kos da=) Gubben min er å henter vogna vår nå han!! Litt skremmende, men skal bli godt å se den.. *sukk* Vi valgte emmaljunga City Cross.. veldig fin - syns vi.. 4 hjul og lett.. Gud som jeg gleder meg til å se vogna nå!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2006 åååh det er så GØY!!!!! litt skummelt å gå å titte også, men man må jo nesten planlegge littegranne da! Og det er jo fint for dere å få vogna i hus nå da Vibeke:) Godt med alt som er unnagjort:) Jeg vil også se litt på Emaljungavogner før jeg bestemmer meg, men det høres jo bra ut a de også har duovogn da:) søren, jeg er litt misunnelig på deg Vibeke:) heldiggrisen! Hvilken farge valgte dere? Syntes det var litt morsomt med Simo sine vogner for der gikk det an å bytte ut innertrekket (rosa, blå, grå osv:) litt morsomt!
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Ja det er fordelen med Simo.. Vi titta også på den nemlig.. Men vi syns det ble noe tung. Men det er en fin vogn!! Vi har valgt jungle pink. Den er militærgrønn og lyserosa. Høres ikke fint ut, men den er nydelig.. Også valgte vi svart og rosa til sportsdelen... Litt forandring liksom=) Kan bli vanskelig å få solgt den da, så sant ingen har sånn smak som meg OG venter jente.. Men jeg har ikke kjøpt vogn med tanke på å få solgt den igjen heller...=) Føler egentlig at det er på tide å få inn andre ting enn søte små plagg.. Er tross alt 27 fullgåtte uker i morgen... Åh nei, dette er så morro!!! Men hvordan er formen din da??
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Jungle Pink er kjempefin farge, har tenkt på den vi også, om det blir jente vi får!
Trillet Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Ja det er moro og skummelt med de vognene.. Vi for vår del har ikke en gang sett på emaljunga fordi de er for dyre for oss nå.. Men vi kjøpte en nydelig Simo kombi med lyserosa innertrekk som brettes utover kanten på vogna slik at det blir len liten lyserosa kant utenpå den ellers svarte vogna... Den var så søt atte, og vi få jo ei lita tulle så det blir så koseli! Hvis vi en gang senere får gutt og skal bruke samme vogna kan vi jo alltids farge trekket:)
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Jeg vil nå i grunn anbefale en trehjuling jeg da, med svingbart hjul, de er tusen ganger lettere og bedre å trille enn andre, man kan bare vri dem rundt når man skal svinge, noe som er en stor fordel veldig ofte. Ellers så skjønner jeg godt du vil ha en stor vogn til sovingen den første tiden, men vil også advare litt mot at Simo duo (vi har hatt en slik) er for store igjen på sportsvogndelen, barnet drukner nesten i den og sitter veldig ustødig i forhold til i en mindre vogn. Vognjungelen er stor, så kos deg med jakten! Og et tips, be om råd inne på Skravlesiden på DB, der får du masse råd fra mødre som gjerne har bred vognerfaring og kan gi noen vink. Vogn er tross alt en dyr investering og da kan det være ok å lytte til erfarne vognbrukere :-)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2006 Vibeke:) Formen er kjempefin for så vidt. Plages med veeeldig oppblåst mage (er litt rådvill på hva jeg kan gjøre her...) og har hatt mye hodeverk de siste 2 ukene og et kraftig migreneanfall på søndag med synsforstyrrelser, oppkast og hele greia:( Var en laaang dag.... Men bortsett fra det så har jeg ingen plager i det hele tatt altså har fått mage og det er mange som lurer på om det er 2 der inne eller om jeg kanskje er litt lengre enn jeg selv tror..... vel vel. Det er en der inne og jeg er ikke lengre enn jeg tror:) Er vel bare en av de som får fort mage og så blir den jo ekstra kulerund når jeg er så oppblåst da:) Synes forøvrig vognen din høres kjempefin ut jeg:) Kan du ikke legge ut et bilde av den da? Alva:) Takk for gode råd! Skal forhøre meg litt på skravle når jeg har fått sett på flere varianter og gått meg noen favoritter. Det var en god ide. Jeg har jo null peil på dette selv:) Men jeg er fast bestemt på at jeg vil ha 4-hjuling da. Synes den var litt mer stabil og trille og jeg følte at 3-hjulingen kanskje kan lett tippe... men hva vet jeg? var bare en følelse jeg fikk fordi den er veldig lett:) Dere andre; jeg falt helt for den muligheten med å ha rosa aller blått innertrekk som brettes litt over kanten. Har lyst på sort og grå vogn og da er det liksom litt koselig med litt farge som lett kan byttes syns jeg da:) Det blir nok ikke lett å finne vogna, men jeg er sikker på at vi finner den til slutt:)
mayaya Skrevet 5. desember 2006 #10 Skrevet 5. desember 2006 Tenk på at alle vognene skal bli fra 4 kilo tyngre og opp (etterhvert som ungen vokser), da.. Prøvde trehjulinger (og 4) med ballast oppi vi, fikk et annet syn på dem da! Gikk til slutt for quinny freestyle 3hjuling. Herlig at den står klar ja!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 5. desember 2006 joda, skal tenke på begge deler, men heller mot 4-hjuling uansett jeg:) men ingenting er bestemt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå