Gå til innhold

Ammehjelpere: jeg trenger råd!

Anbefalte innlegg

Jenta vår på 4 uker har hele tiden fått nok melk og har sovet godt om natten etter kveldsmåltid. Nå virker det som om produskjonen min har gått ned og den har ikke øket heller selv etter 3 økedøgn. Virker ikke som om hun blir mett på kvelden og hun suger og suger uten at det kommer særlig. Gråter og gråter på natten sannsynligvis fordi hun er sulten. Jeg har ikke melkespreng lenger heller.Kan jeg gi mme på kvelden og amme vanlig på dagen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7352766-ammehjelpere-jeg-trenger-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det med kan og bør...

Selvfølgelig KAN du, men kanskje det skader melkeproduksjonen din ytterligere? Har du fått ro igjennom denne økeperioden? Ikkenoe peppermynte, salvie, andre provencalske krydder. Spist og drukket godt? Sovet en del? Det tar opp til en uke dette her, og da får du kanskje natten din tilbake?

Det er ganske vanlig at brystene virker mindre fulle etter noen uker, da har den første sprengen gitt seg. Det kan derfor for mange virke som om de har mindre melk uten at det trenger å være tilfelle.

Når det er sagt, er det også veldig vanlig at babyene vil ha pupp veldig ofte på kvelden. De liksom fyller opp for å ha en litt lengre soveperiode på natten. Man har mindre melk enn tidligere på dagen, men melka om kvelden er feitere og metter mer.

Jeg vil råde deg til å holde ut litt til, det du beskriver er veldig vanlig. Jeg hadde det også sånn, og vet at det er mange andre der ute. Blir du veldig sliten kan du selvfølgelig gi tillegg. Men holder du ut uten, vil melkemengden din etterhvert tilpasse seg behovet, det er jeg ganske så overbevist om.

Lykke til!

Tusen takk til dere begge for gode og nyttige råd. Og ikke minst: takk for litt oppmuntring for det trenger jeg! Det er så trist å se babyen sin gråte og tenke at det er min feil siden det virker som om jeg ikke har nok melk.

Jeg skal holde ut litt til og se om produksjonen øker. Jeg forstår nå at det kan ta litt tid før produksjonen tilpasser seg hennes behov.

Dere er jammen gode å ha:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...