Gå til innhold

Har en sønn på 8 mnd, gravid igjen.... Hva med fødselspenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ifølge babyverden 4+4 idag. Har en sønn på 8 mnd. Permisjonen er over i februar.

Har jeg rett til fødselspenger når jeg får barn nr 2?

 

Uff, ikke planlagt dette her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har likevel rett til fødselspenger. Likestillt med arbeid (6 ut av de siste 10 månedene) er perioder du har mottatt sykepenger, fødselspenger, svangerskapspenger osv.

Mer informasjon på www.nav.no eller kontakt lokalt trygdekontor.

 

Gratulerer med nummer 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye i samme situasjon som deg. Har en sønn på 6 mnd og 8 uker på vei... Når fødselspermisjonene går mer eller mindre over i hverandre, så mener jeg (etter å ha undersøkt litt) at du får det samme som du har hatt. Jeg var nemlig veldig redd for at jeg skulle få 80% av de 80% jeg har hatt. Men jeg anbefaler å ta et møte med noen på trygdekontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme situasjon her - min er 7, 5 mnd. Som skrevet over så har du rett til fødselspenger. Jeg testet positivt i går, og ringte trygdekontoret med èn gang. Fødselspengene baseres også denne gangen på den lønnen arbeidsgiver sender inn at du har. Du får altså ikke 80 % av 80 % lønn eller noe slik jeg var redd, men rett og slett 80 % (dersom du velger det da) av den lønnen du har på det tidspunktet du går ut i permisjon igjen.

 

Lykke til da - går nok bra skal du se. Hold meg gjerne oppdattert siden vi er i samme situasjon og kommet omtrent like langt (eller kort :) ) i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jenter :-)

Jeg ble litt "lettere" nå. Mye som svirrer rundt oppe i hodet, og jeg er glad for at jeg slipper å tenke mer på akkurat dette!!!

 

Igjen, takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...