Gå til innhold

Flanellskluter og gaskluter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er best å bruke til hva? Eller spiller det ingen rolle om de blir brukt hipp som happ? Hva er deres erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at gaskluter funker best mot gulp (de har bedre oppsugingsevne). Flanellsklutene er fine å ha under hodet til babyen i senga, vogna, oppå lammeskinnet. Vet det er mange som bruke gaskluter som vaskekluter. Jeg bruker engangsvaskekluter (mesoft) og syns det er bedre og mer hygienisk.

Skrevet

Helt enig med GuriMalla :) Gas mot gulp, flanell som underlag.

Nesten... jeg bruker nemlig gaskluter som vaskekluter - vasking på 60grader tar knekken på bakterier. Bedre for miljøet å tenke flergangsbruk også.

ps: skal gasklutene brukes som gulpekluter anbefales å lufttørke! Tørketrommel gjør dem myke og gode som vaskekluter, men de mister noe av oppsugingsevnen.

Skrevet

Takk! Var usikker på hva jeg skulle bruke til hva, mener jeg har hørt det før, men det er blåst ut av hodet mitt. Godt jeg har mange gaskluter, da, i fall jeg får en gulpeunge. Tror jeg bør kjøpe pittelitt mere flanellskluter. Har også kjøpt mesoft engangskluter.

Skrevet

Hvordan ser disse flanellsklutene ut? Selger de dem på sparkjøp e.l? Har kjøpt masse gaskluter,men syns de virker litt tynne? Burde kanskje hatt noen i flanell og.

Skrevet

De gasklutene på sparkjøp er visst ettlags, mens princess eller kid (husker ikke hvilken) har litt tykkere tolags.

Skrevet

De selger flanellskluter der de selger babyutstyr, og på Kid/Princess/Jysk, tror jeg. Sparkjøp vet jeg ikke. Ser ut som "mini-lakener" (du har sikkert flanellslakener hjemme et sted).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...