Maisie Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Hva er best å bruke til hva? Eller spiller det ingen rolle om de blir brukt hipp som happ? Hva er deres erfaring?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Min erfaring er at gaskluter funker best mot gulp (de har bedre oppsugingsevne). Flanellsklutene er fine å ha under hodet til babyen i senga, vogna, oppå lammeskinnet. Vet det er mange som bruke gaskluter som vaskekluter. Jeg bruker engangsvaskekluter (mesoft) og syns det er bedre og mer hygienisk.
selfangerkjerringa Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Helt enig med GuriMalla Gas mot gulp, flanell som underlag. Nesten... jeg bruker nemlig gaskluter som vaskekluter - vasking på 60grader tar knekken på bakterier. Bedre for miljøet å tenke flergangsbruk også. ps: skal gasklutene brukes som gulpekluter anbefales å lufttørke! Tørketrommel gjør dem myke og gode som vaskekluter, men de mister noe av oppsugingsevnen.
Maisie Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2006 Takk! Var usikker på hva jeg skulle bruke til hva, mener jeg har hørt det før, men det er blåst ut av hodet mitt. Godt jeg har mange gaskluter, da, i fall jeg får en gulpeunge. Tror jeg bør kjøpe pittelitt mere flanellskluter. Har også kjøpt mesoft engangskluter.
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Hvordan ser disse flanellsklutene ut? Selger de dem på sparkjøp e.l? Har kjøpt masse gaskluter,men syns de virker litt tynne? Burde kanskje hatt noen i flanell og.
selfangerkjerringa Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 De gasklutene på sparkjøp er visst ettlags, mens princess eller kid (husker ikke hvilken) har litt tykkere tolags.
Maisie Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. desember 2006 De selger flanellskluter der de selger babyutstyr, og på Kid/Princess/Jysk, tror jeg. Sparkjøp vet jeg ikke. Ser ut som "mini-lakener" (du har sikkert flanellslakener hjemme et sted).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå