Gå til innhold

Veldig skuffet over jordmor besøk i dag:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei alle sammen, i dag var det første møte med jordmor. Jeg ble skikkelig skuffa!!! kom dit og hadde trodd at det var skikkelig sjekk, men målte kunn blodtrykket... ikke urinprøve en gang.

Hva gikk deres første jordmor time ut på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg var dårlig. Urinprøve er jo så viktig. men er du annengangsgravid? jeg vil kjørt ned på legekontoret å levert en morgen prøve . greit å vite:)) Den er sikker helt fint, men det er bra å ha et utgangspunkt i tillfelle den skulle forandre seg.

Skrevet

hm.. første gangen jeg var hos jordmora sjekka jeg blodtrykk, og lytta etter fosterlyd, samt sjekka urinen..

Skrevet

Samme her ,målte sf mål og prata mye om KOSTEN..:-)

Skrevet

Sjekket urin, ble veid, målte blodtrykket, målte blodprosenten, tok sf mål, hørte på hjertelyden, så fikk jeg en dunge med brosjyrer og slikt. Så snakket vi litt om permisjon og hun fortalte om hvilke tilbud som fantes til gravide i kommunen. Jeg ble veldig fornøyd med mitt første møte med jordmor :-)

Skrevet

Hvor langt er du på vei da?

Jeg hadde min første jordmor time i uke 11, og da sjekket hun vekt og blodtrykk. Og fylte ut skjema. Etter at jeg hadde sagt at jeg hadde hørt fosterlyd, lyttet hun motvillig med doppler. Jeg hadde vært hos legen rett før, så hadde ikke med urinprøve til henne.

Ellers var det litt snakk om formen min og kosthold osv.

Jeg er andregangs, så lurer egentlig ikke på så mye. Pluss at jeg har vært gjennom et fint svangerskap og fødsel før. Tror de skiller mellom første- og annengangs gravide ift informasjon og lignende.

Skrevet

oi da,der var da ikke noe hyggelig....gjorde ikke noe særlig vi heller,men urinprøve og blodtrykk ble tatt også snakka vi litt...

Skrevet

Jeg er i uke 16 nå... Jeg fikk masse brosjyrer hos legen min, så det var ikke så mye å hente hos jordmor jeg ikke hadde fra før. jeg vurderer og gå å levere urinprøve i mårgen tidlig da, på egenhånd...

Men jeg hadde gleda meg så til å lytte på magen:(:(

Jeg er førstegangs fødende så jeg vet liksom ikke helt hva jeg kan forvente heller.

Men jeg fikk ordna så jeg får ultralyd når samb er hjemme også, så jeg er fornøyd med det da.

Men ellers var det en stor skuff!!!

Skrevet

Uff, så kjedelig da :o(

Målte hun ikke magen din heller? SF?

Jordmora jeg går (gikk) til, målte SF, hørte på hjertelyd og sjekket urin...

Hun gjorde sikkert alt hva hun skulle, men hun er en skikkelig HØGG av en kjerring at jeg ikke går noe mer hos henne... Nå går jeg heller til privat jordmor og betaler for det...

Men, kjempefint at du fikk ordnet med UL slik at samboeren din får være med :o) Også får vi håpe at neste besøk blir litt hyggeligere!!

Skrevet

jeg er litt der at man skal være glad dersom man faktisk får jordmor... *sukk*

Skrevet

Var vel ett bli kjent møte også lyttet hun etter hjertlyden dems..... Og spurte litt sånn fram og tilbake med alt mellom himmel og jord..Jeg var i hvertfall veldig fornøyd syns hun virket veldig engasjert og sånn :)

Skrevet

mayaya!

Får du ikke tilbud om jordmor?

Skrevet

nei, ikke sjans.. ringte i uke 12 ca, men da var det aalt for sent, i følge dama på kontoret. står i felles venteliste for hele byen, men måtte ikke regne med at de kunne hjelpe meg..

Skrevet

Hæ? Mener du det? Trodde det var noe vi gravide hadde "krav" på jeg... Eller?

Får ansette flere da...

Også altfor sent da...? Dummeste jeg har hørt...

Skrevet

Verste jeg har hørt! Har man ingen rett til oppfølging som gravid?? Kan du velge helsetjenester utenfor byen da?

Skrevet

Det er bare 40% dekning her, så det er nok ikke bare meg nei.. de spurte om jeg var førstegangs, og da jeg sa ja til det, sa hun at det var dumt for de kunne ikke hjelpe meg fordet. Ble litt irritert over at hun spurte jeg da, det ga meg jo et ørlite, falskt håp.. *sukk*

Skrevet

Er du interessert i å betale for det da? Om det finnes private jordmødre der du bor da...

Skrevet

Man får oppfølging, men kun hos lege. Det var en privat jordmor som hadde praksis her, men siden den legges ned til nyttår (dobbeltsukk), tar hun ikke imot gravide som har termin neste år. Dette er Trondheim. Jeg prøvde å ringe Klæbu kommune etter et tips, men de kunne ikke ta imot heller.. De prioriterer sine egne, noe som jo er forståelig nok..

Skrevet

Uff, så tråkig da :o(

Her i Fredrikstad er det faktisk flere private, det hjelper jo ikke deg stort, men det er veldig merkelig at det ikke er flere jordmødre der du bor når de ser at "markedet" er stort...

Skrevet

Hva med kommunene på fosen-sida. (Er selv derfra.) Rissa kommune og Leksvik kommune. Helsesenteret i vanvikan ligger rett ved hurtigbåt terminalen. Til Rissa kan du dra samme vegen men da må du få skyss fra vanvikan og til Rissa sentrun, ca 20 minutter. Likt er det hvis du ønsker å reise til sentrum i Leksvik. Buss i 30 min. Tar du bilferga skysser du deg selv til de tre helsestasjonene.

Har du ringt stjørdal?

Skrevet

Mulig Fosen er en god ide, jeg bor ikke langt fra fergeleiet faktisk :-) Den muligheten hadde jeg ikke tenkt over en gang, men det er jo en liten verden på andre siden der ja.. hi hi

Får prøve å ringe dit! Rissa og Leksvik kommune altså. Er da Vanvikan i Leksvik?

Skrevet

Vanvikan ligger i Leksvik Kommune og er den helsestasjonen som er nærmest på grunn av hurtigbåtforbildelsen. Hurtigbåten koster 65 per tur-130t/r.

Legekontorene i Leksvik og Rissa er vel mest praktisk og ringe til i første omgang. Lykke til.

Skrevet

Takk takk! Ferga er nok mest aktuell for meg, men alt skal prøves :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...