Gå til innhold

Til dere som har barn over 1 år +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har barn over 1 år +

Hvor mye la dere på dere i graviditeten, og hvor mye henger igjen etter et år ? Har hørt mange si at det meste blir borte i løpet av et år, hvordan ligger det an for dere ? Hilsen en med en datter på 3 mnd som lurer på om disse 14 kg noen ganger kommer til å gå vekk :'(

Skrevet

La på meg 26 kg!

Var tilbake i match vekt ca 5 mnd etterpå! Men den siste mnd var det bare 3-4kg som jeg måtte slite av meg!

Nå er jeg stor og tjukk igjen og venter nr 2 i februar : )

Skrevet

Jeg veide ca 59 da jeg ble gravid. Veide 74 rett før jeg fødte og 65 ca noen uker etterpå. Etter 1 år veide jeg ca 63. Nå, etter 1,5 år veier jeg 57.

For min del forsvant kiloene mest da jenta vår begynte å gå... ;-) Også bestemte jeg meg tidlig i høst for å legge om livsstilen min litt. Ikke godteri eller sukkerholdig drikke annet enn på lørdag og søndag + begynte å trene. Jeg meldte meg også inn i noe som heter www.somebody.no for å få bedre kontroll over hva jeg putter i meg og det hjalp veldig! Ta en titt på siden og klikk på demonstrasjonen så ser du hva det er. Lykke til! Alt går hvis man er motivert nok, og min motivasjon kom veldig med somebody :-)

Skrevet

Jeg la på meg 25 kg, og var nede på startvekta igjen 363 dager etter fødselen:) Nå, 2,5 mnd etter det igjen, veier jeg det samme så vekta har stabilisert seg. Gikk ned 14 kilo med en gang, de siste 11 ble borte med litt skjerpings på kostholdet og mosjon. Drev absolutt ikke med slanking, hadde jeg gjort det ville det nok ikke tatt så lang tid å gå ned igjen.

Skrevet

La på meg 23kg å 10 av kiloene henger fortsatt igjen, men det gjør ikke meg noe da. Var ganske tynn før jeg ble gravid å er mer fornøyd med meg selv nå.

Skrevet

Hei!

Jeg la på meg 20kg. Endel var borte etter et par uker, mens resten (og litt til) var forsvunnet når vesla var 10 mnd. Du kommer nok til å merke det at dattera di krever mer og mer energi etterhvert, og om du fullammer utover 4 mnd så kommer nok kiloene forsvinne.

Dessuten, jo mer aktiv de små blir, jo mer må en løpe selv:) Bare vent!

Skrevet

Var 60 da jeg ble gravid.La på meg 12,5 kg. Kiloene rant av meg pga ammingen. 6 måneder etter fødselen veide jeg faktisk 4 kg mindre enn før jeg ble gravid. Da sønnen vår var 7 mnd, ville han ikke ammes mer, så da gikk vekten raskt opp igjen. Veier nå 62 (halv år etter sluttet å amme) Er veldig formøyd slik jeg er nå.

Skrevet

Høggravid var eg + 23kg, då eg kom heim frå sjukehuset to dagar etter var eg + 20kg... Skjønar ikkje korleis det er mulig, berre ungen var jo 4,4kg! Etter det la eg sakte men sikkert på meg, til tross for sunt kosthold med lite snop. 8 mnd etter fødsel var eg + 25kg, og begynte då på Grete Roedekurs. No, 14 mnd etter fødsel er eg + 12 kg i forhold til før-gravid-vekt. Går ned ca 1/2kg i veka, følger GR-opplegg sjølv om eg ikkje går på kurs lenger.

Det er ikkje alle som automatisk går ned i vekt av å amme, og det er veldig mange som hadde hatt hjelp av å få orden på kostholdet. Min store "synd" var faktisk at eg åt for få måltid i løpet av dagen. Matmengda var ikkje så aller verst (åt nok litt for lite i vekedagane og litt for mykje i helgene), men det hjelpte ikkje det, når maten var fordelt på 1-2 måltid for dagen. No et eg 4-5 måltid og drikk mykje vatn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...