motherO Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Hei, jeg har ei jente på 6 uker og når hun sover er hun i den lette søvnfasen etter 30 minutter og da våkner hun igjen. I vogna på dagtid er det ikke så merkbart, selv om jeg har sett at hun er i bevegelse og nesten våkner. Hvis jeg går tur eller står klar for å rugge på vogna går det bra. Om kvelden og natta er det mye vanskeligere å være i forkant av dette. Dessuten er det slitsomt for alle parter med denne sove-våkne etter 30 min-rugge/vugge/bysse i 30-60 min-sove-våkne etter 30 min etc... Noen som husker når dette gir seg?? Eller har noen andre gode tips om hvordan sove over dette?
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Haha det gjør jenten vår også, helt utrolig altså. Akkurat 30 min. Men nå i det siste har vi klart å få henne til å sove videre ved å gå inn med smokken. Også har hun er klut som hun liker å ha over fjeset, den ligger vi over øynene igjen... Hun er 4,5 mnd
hAndy Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 hei! Gutten vår slutten med 30 min duppen når han fikk 2 grøt måltid pr dag. Et på formid. og et til kvelds. Nå dupper han i 1- 2 timer, ute i vogna vel å merke.. Før var det 30 min- uansett!!! Kan hende hun sover bedre ute??
Marius06 + tvillinger Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Hei "Morsomt" å se at flere sliter med dette problemet. Det har jeg også gjort i evigheter føler jeg. Marius er 5 måneder nå, og det er først de siste 2 ukene at jeg har fått litt mer stabilitet på sovingen om dagen, men jeg må fortsatt "stå klar" når en halvtime er gått, for det hender han fortsatt våkner. Da stapper jeg inn smokken igjen og rugger litt på vogna, så sover han videre. så nå om dagen sover han stort sett halvannen time. Om kvelden har jeg heldigvis ikke samme problem. Lykke til!
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Heisann! Da humlegutt var rundt 3-4 mnd ble lurene lenger og mer rutinepreget. Ikke vær "motløs", før du vet ordet av deg ordner det seg. Når man står midt oppi det føles det lysår unna, men jeg kan love deg at tiden går fort ;O)
Sørlendingen Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Jøss, jeg trodde bare det var min gutt som kun sov temmelig nøyaktig 30 minutter også våknet igjen...... Føler alle andre sover så mye lenger. Nå er mini-sørlendingen 7 mnd. og han sover fremdeles kun 30 minutter på formiddag/sen ettermiddag... I vogna våknet han også etter 30 min. men da sovner han som regel igjen, siden vi er i bevegelse.... Han får kun grøt på kvelden, så kanskje dette vil endre seg når han får grøt om formiddagen også.......??
Sørlendingen Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 PS: Glemte jo å skrive at gutten min har alltid sovet veldig greit på natta, så det er kun på dagen han har disse mini-lurene på 30 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå