mammatil2. Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 er det en kur/tabletter og hvordan er det? lurer veldig. takker for svar.
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Heisann! Pergotime(kalles som regelg pergo-kur her på bim) er hormonpiller skal hjelpe for de som ikke har EL og få ekstra fart på de som har EL av seg selv. Det er kun gyn som gir ut slike piller, og som oftes til de som har prøvd i ett år. Jeg selv fikk det kjapt av min gyn etter å ha prøvd noen mnd, men så går jeg også til et privat legekontor. har i tillegg også hatt problemer med cyster på eggstokkene tidligere, så gyn visste kanskje at jeg ville slite litt og gav meg litt hjelp med en gang. Ellers er ikke disse pillene helt sunt å ta; det gir først og fremst veldig mye bivirkinger i form av super-pms, svimmelhet, hetetokter og synsforstyrrelse. Har selv hatt alle disse.... ikke lett for samboern å være i hus med meg da! hehe..
mammatil2. Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2006 hei! tusen takk for svar. har brukt p-sprøyte i 9 mnd.ble ferdig i feb 06 fikk mensen i mai,har ikke blitt gravid ennå.skal til fastlegen på tirsdag,håper han gir meg de tablettene. hvor lenge skal man ta de og hva er prisen ? blir man godt fulgt opp av legen? ble du fort gravid? beklager at jeg spør så mye,men lurer veldig.
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har ikke blitt gravid med pergokur ennå, har nettopp tatt tredje kur og denne gang en dobbelt kur. En enkel kur er 5 piller som tas fra 5.mens dag. En pakke koster ca kr 85,- Min gyn har ikke fulgt opp videre, jeg fikk bare resepten i hånda og beskjed om å komme tilbake etter tre kurer (en enkel og to doble) for utredning. Flere her på bim som har gått på pergo har vært til lege for blodprøver på bestemte dager i syklusen. Dette for å se om man har hatt el. Pergo er dessverre ingen vidunderkur, så det funker ikke på alle. Men det finnes noen her som har blitt gravide ved å bruke det. Så det finnes helt klart håp om at dette kan hjelpe. Lykke til, håper du får rask hjelp og at spiren snart sitter!
mammatil2. Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2006 har ei på 21 mnd,så vil bare ha tilbake eggløsningen.samme med deg? har du barn?
hjertebank m/gutt07&jente09 Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Da vil nok pergotime være noe for deg! tvi tvi hos legen. Jeg har ikke barn ennå, så jeg prøver å bli gravid for aller første gang. Spennende, og nå håper jeg den spiren sitter snart! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå