1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Har fått låne en slik pumpe men synes ikke suge effekten er god. Hvilken del kan være gåen evt.? Og hvordan putte puppen i, har ingen bruksanvisning. Noen som kan forklare? Tuse takk....
3 skatter ute:) Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 noen må bruke denne pumpen uten silikon delen for at den skal ha nok effekt. puppen putter du i bare ved og sikte deg inn slik at brystvorten kommer midt i. tror nok ikke noen del er gåen, er bare at den har litt lav sugeeffekt
curly sue Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Jeg har også en slik pumpe, og knotet fælt i begynnelsen, men har fått litt mer teken etter hvert. Jeg har funnet ut at den lille hvite ventilen ofte må dyttes på plass en ekstra gang... og husk at den skal settes i nedenfra... gubben hadde satt sammen pumpa et par ganger uten å ha lest bruksanvisningen og satte den i feil...
lisemor80 Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 He-he, jeg har satt i ventilen ovenfra (prøvde begge veier men ble enig med meg selv at det måtte være ovenfra, BLONDIE) Og jeg skal prøve uten silikon og, takker for svar
mamma_74 Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Det ligger bruksanvisning på Avents hjemmesider. http://www.avent.com/uk/en/pdfs/instructions/ISISManualuk.pdf
Fikk maibaby06 Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 hei, har du fått til pumpingen?:-) Jeg knotet fælt i begynnelsen, satt i en halvtime og fikk ikke ut mer enn at det såvidt dekket bunnen i aventglasset. Prøvde uten silikondelen og da gikk det litt bedre. Men så prøvde jeg å pumpe på morgenen istedet, etter at ungen har spist sitt første måltid. Ammehjelpen ga meg tips om dette, er på morgenen det fylles fortest opp igjen. Bruker silikondelen, og nå får jeg ut ca 60ml på en pumping. Skifter litt mellom brystene mens jeg pumper, men tar hovedpumpingen på det fulleste brystet:-)
mamma og my Skrevet 6. desember 2006 #7 Skrevet 6. desember 2006 Den kan være litt vanskelig i begynnelsen, den pumpa. Jeg får ikke ut en dråpe med silikondelen, men det går greit uten. Den lille hvite dingsen skal settes i fra undersiden- den må være satt riktig i... Prøver å få brystvorta godt ned i "tuten". Det er viktig at det er vakum, og at pumpa ligger godt inntil. Du skal kjenne at pumpa "tar". Du kan stimulere utdrivningsrefleksen på forhånd, eller få babyen til å suge litt, så melka kommer. hvis du ikke får ut noe etter 5 min pumping, legg den vekk og prøv igjen senere. For begynnere kan det være greit å lære seg å pumpe når man har mye melk, feks om morgenen. Viktig å slappe av, sitte godt, være varm, og ha god tid... Mulig avent har en internettside med bruksanvisning? Lykke til
Fuji Skrevet 6. desember 2006 #8 Skrevet 6. desember 2006 Et lurt tips når man pumper med Avent sin manuelle, er å ikke pumpe for ofte. Ved starten pumper du fem-seks ganger til du får skikkelig vakum, og du ser uttdrivningsstrålen. Når strålen kommer, så holder du bare vakumet inne uten å pumpe så lenge det spruter. Når strålen avtar, så pumper du to-tre tak igjen til neste stråle kommer. På den måten slipper du å pumpe hele tiden (og risikere senebetennelse), og brystvorten blir mindre sår + at det går fortere på den måten. Slik kan du fylle opp til 100 ml på noen få min.
jojjo Skrevet 6. desember 2006 #9 Skrevet 6. desember 2006 slitt og slitt med den dumme pumpa jeg men aldri tenkt på å ta av silikondelen. Takk kloke damer:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå