Gå til innhold

2 eller 3 barn?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har 2 nydelige barn, 6 og 3 år. Lenge har ønsket om nr 3 vært tilstede, og vi bestemte oss i høst for å ta ut spiralen og gjøre et forsøk. Nå er spiralen ute, men jeg har nå fått småpanikk for å bli gravid allikevel..

Vi har det veldig bra vi fire, hva om et barn til velter det hele og gjør at vi ikke orker hverdagen? Hva med økonomien, som jo til tider er trang? Hvordan få hverdagen til å g rundt med 3 små? (vi klarer det bra nå, men en til??)

Vi har heller ikke et ekstra soverom på vent til 3 mann, hvordan er det for barn å måtte dele rom? Skal da den eldste få eget og de to minste dele det største?? Hva med bil, vi har jo ikke råd til ny bil?

Samtidig tenker jeg at det jo ville vært koselig for oss alle med en liten flokk på 3 barn, men er så redd vi gjør en feilvurdering...

Hva gjorde at dere som fikk n 3 valgte det, og hvordan har det gått??

Fortsetter under...

heisann! Vi har også to barn, 3 og fem år, og prøver på nr tre nå... Så jeg skjønner tankegangen din godt! Tror likevel at man må ta ting som det kommer. Ikke lett å vite hvordan det blir med en nr tre, men det ordner seg nok. Det du må huske på er at du uansett vil bli så glad i dette nye barnet også, så du kommer jo ikke til å angre. Det er jo sånn det er å ha barn, man elsker de høyt uansett... Heldigvis! Lykke til da .

Hei

Vi er i nøyaktig samme situasjon som hovedinnlegget. Eneste skillet fra oss til dere, er at jeg er høygravid med nummer 3 - som vi venter i februar. Og vi er helt sprø, for vi har ikke fast fulltidsarbeid, har kreative utdanninger og det svinger med hensyn til jobb og penger og vår bolig er ikke nok i det lange løp.... men vi gleder oss vanvittig til dette nye mennesket, og selv om vi også bekymrer oss for økonomi og jobb og alt, så har jo tiden vist at vi klarer å løfte oss opp!

Vi har liksom alltid "puppet oss framover i livet" - vi har forstørret uten plass og så har det dukket opp løsnigner/presset seg fram løsninger! OG det håper jeg også vil skje denne gangen.

Jeg tror bekymring er bra, det blir det løsninger av. Og tanken på nummer 3 slipper nok ikke taket heller. på en måte kan du tenke på denne bekymringen som første varsel om at nummer tre ER påvei!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...