Gå til innhold

Ugh. Jordmorkontroll. :-(

Anbefalte innlegg

Da var jeg hjemme fra JM-kontroll (36 uker).

Jeg har vist ikke vokst så mye siden sist, så jeg blir sendt til vekstestimering. Fikk time allerede på torsdag.

Jaja. Hun har det sikkert helt fint dær inne, håper vi.

Mange som har vært på vekstestimering pga misstanke om liten baby? Hva ble resultatet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7351005-ugh-jordmorkontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke vokst noe særlig rundt uke 33. JM ville ha meg tilbake for å se om jeg hadde vokst og da hadde magen vokst 2 cm og var på streken på SF kurven igjen. Så lenge du merker liv som vanlig har bebisen det sikkert bra!! Jeg var ihvertfall ikke bekymret, det kan skje at veksten stopper litt opp. Nå er jeg 36+2 og ligger litt over den rød streken:)

Lykke til!!

når jeg var på jordmorkontroll i uke 34 fikk jordmora de samme målene som sist jeg var der, 4 uker tidligere.

fikk ul 27.11 i uke 35. legen sa at alt så fint ut, men at han var litt liten. sendte meg på spakeprøve og, og når det så fint ut fikk jeg dra hjem.

men for sikerhetsskyld ville han at jeg skulle tilbake på en ul til.

skal dit på mandag, da er jeg i uke 37.

så lenge alt ser bra ut, at de bare er litt små er det ingen fare. jeg har en datter fra før, hun var og er liten for alderen men hun er frisk og rask. :)

Opplevd det samme, har et innlegg her inne ang. det. Ble bekymret selv jeg, men glad for at de følger det opp! Selvom ikke jeg hadde lagt på meg og sf-kurven flater ut så har jeg en baby på 2,3 kg (normalt for meg uke 33/34) og veldig mye fostervann. Så det er ikke godt å si hvorfor jeg ikke er større, men det er bedre at babyen vokser enn magemålet mitt. Skal på ny ultralyd på mandag for å dobbelt sjekke at den lille har det bra.

Lykke til, det går helt sikkert bra!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...