Labbetøs Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Da var jeg hjemme fra MJ-kontroll (36 uker). Jeg har vist ikke vokst så mye siden sist, så jeg blir sendt til vekstestimering. Fikk time allerede på torsdag. Jaja. Hun har det sikkert helt fint dær inne, håper vi. Mange som har vært på vekstestimering etter 36 uker pga misstanke om liten baby? Hva ble resultatet?
alvinne Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Jeg var i uke 39, er i uke 40 nå, alt var fint og jenta vår blir ca 3200 gram. Hadde også utflaende mål hos jordmor men legen sa at alt var veldig bra i magen, de målte hjertefrekvens, hvor mye hun sparket og hadde en ultralyd sammen med lege.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Hei, jeg var på rikshospitalet forrige uke for vekstestimering. Var da i uke 38. Møtte på en ekstremt bitchete jordmor, som fikk meg til å føle meg ganske så hjelpesløs og liten. Hun var nedlatende og frekk fra første stund. Jeg følte at jeg aldri burde ha dratt dit.Nok om det, håper for all del du slipper en sånn en.. jo, hun tk mpl og sånt, og mente at babyen er veldig liten. Men ifølge henne var ikke det noe problem. Hun mente at det er liten frisk baby som følger sin egen kurve og ligger nederst på kurven for vekst. Jeg prøvde å stille spørsmål om fostervann og slik, men hun gadd ikke å svar. Kort oppsummert: Det var ihverfall ifølge hun jm ikke farlig at babyen veier ca 2600 +/- i uke 38+4. Håper dette hjalp noe.
Labbetøs Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2006 Oi. Det syntes jeg hørtes veldig lite ut. Og det er grusomt å møte på slike jordmødre. Håper jeg slipper det ja, og lovpriser det faktum at man kan bytte JM under fødselen... Noen flere som har vært til vekstestimering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå