Gå til innhold

Flere som skal føde på SIV (tønsberg) nå i desember?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var på omvisn der forrige uke. Har planer om å føde på et av familierommene. Har ultermin på julaften, men egen 17.des. Håper det skjer noe snart. Er nr 3 så er greit å være hjemme igjen til jul....

hei!

jeg tenkte også på familierommet, men det utgikk etter omvisninga...

det koster 300 kr døgnet for far å bli der, og han må bli der hele tida.. (men det er jo litt av vitsen, at far skal være der.. det er jo et FAMILIErom..)

det er derfor det utgikk for vår del.. sambo hater sykehus, og vi bor bare 15 min med bil derfra!!

er veldig glad for at jeg fødte på fødeavdelinga!

kjempekoselig jordmor fikk jeg også! (hege et ellerannet heter a)

også var jeg så utrolig heldig å komme på rom med 2 kjempeherlige jenter!!

hadde jeg ikke hatt de, så hadde jeg kjeda r*** av meg, tror jeg!!

men lykke til!!

husk å si ifra når det er no på gang!!

PS!!

også er det fotografering på sykehuset tirsdager og torsdager 1630!

da kommer babyen på siv.no på nurkenytt!! <---- hint, hint!! ;))

klem fra

Kanskje vi møtes på sjukehuset da @nnemor? Jeg er førstegangs, så sjansene er vel store til at jeg må gå noe over termin. Hadde ikke gjort noe om hun kom nå da, men prøver å tenke realistisk for ikke bli for utolmodig.

Vi skal nok på den vanlige fødeavdelinga. Hadde sambo villet så hadde det nok blitt familierom etterpå, men han har ikke noe godt forhold til sykehus og vil gjerne sove hjemme. I orden for meg.

Ulvepus: Var det kun jordmor til stede under fødselen? Ser liksom for meg en hel haug som skal være med, med studenter og diverse, men sånn er det forhåpentligvis ikke. Er kanskje mye alene på rommet også, sånn før det setter skikkelig i gang tenker jeg?

Skal føde på familierom, håper jeg... og flyttes over til vanlig barsel etterpå. Det var vist fult mulig det. Har jo to til hjemme, så blir vanskelig for far å være der hele tiden. Kunne egentlig tenkt meg å føde i vann, har ikke prøvd det før, men vi får nå se. Begynner å forstå at jeg snart skal gjennom DET igjen, det er jo så mye bedre når babyen kommer inn, enn skal ut...he he.

Annonse

hei!

bare jm og en barnepleier.. ikke en hel haug med folk hos meg i allefall!

det tror jeg ikke du får heller!

var litt alene, men min fødsel tok så kort tid (3,19 timer), så jeg hadde de der nesten hele tida..

ikke tenk så mye på det, du!

alt går fiiint!

lykke til!!

klem, klem

Hei! Jeg skal føde på Siv!

Jeg har ul-termin 20. desember, og mens-termin 18. desember. Dette er også min 3. fødsel, så håper det skjer noe snart!

Jeg hadde først tenkt å føde på familierommet, men har ombestemt meg, tror jeg... For jeg har ikke lyst å føde i en dobbeltseng, eller over en sacosekk. Jeg vil ha en ordentlig sykehusseng, som jeg hadde sist. Vet det kanskje høres rart ut, men : ) Og dessuten er jo fødeavdelingen helt ny og fin. Så der vil jeg være. Men bryr meg egentlig ikke om smertestillende, eller masse overvåkningsutssyr... Så jeg vet ikke helt, jeg... Hvorfor må man velge?! : )

Men jeg skal i hvert fall på nye barsel etterpå, for der var det koselig, synes jeg. Vil gjerne ligge å skravle litt med andre nybakte mødre, og far skal jo ikke være der såå masse, når vi har to små hjemme også. Så kanskje vi sees, da? Jeg tenkte at Lucia-dagen var en fin dag å føde på. (Lov å håpe!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...