Gå til innhold

KS på Ahus, lang....

Anbefalte innlegg

Heisann!

En stund siden jeg var her nå, men tiden går så fort, og Torjus krever sitt om dagen så data er nedprioritert ;-)

Men jeg har lyst til å fortelle om min opplevelse da jeg hadde et plalagt KS på Ahus den 23. oktober 2006. Jeg reiste inn dagen før, fikk prate med en jordmor på barsel-avdelingen, og en fødselslege. De var veldig hyggelige, ingen "sure miner" for at jeg skulle ha planlagt KS. Fikk en blodfortynnende sprøyte i magen, og reiste hjem. Om kvelden satte jeg selv klyster, gikk greit. Den 23. reiste vi inn tidlig på morgenen, og var der 08.00. Fikk beskjed om at vi var nummer 2 i rekken. Fikk satt inn kateter, noe som ikke var vondt i det hele tatt! Ble liggende en stund på rommet mitt før det var min tur. Min mann var sammen med meg hele veien. Så klokken 13.00 (ca) ble jeg trillet ned. Fikk prate med anestesi-legen på forhånd, og min mann ble sendt for å ikle seg grønne operasjons-klær. Han så søt ut ;-) Ventet litt på gangen mens de gjorde klar operasjonssalen. Så måtte min mann vente på gangen mens jeg ble trillet inn og fikk spinalbedøvelsen. Gruet meg veldig, men det var ikke verre enn å ta blodprøve! Det eneste var at det var fryktelig kaldt der inne, og jeg hadde jo bare en tynn skjorte på meg... Frøs! Så ble jeg lagt ned på sengen, og de sjekket mange ganger at bedøvelsen virket ;-) Da den var klar, kom min mann inn og satte seg ved hodet mitt. Fint å ha han der! Var fryktelig nervøs! Så kom legene, og de satte igang. Kjente ikke noe, annet enn at de rev og slet i meg. Det var ikke vondt, bare litt ubehagelig... Etter ca 15 minutter (tror jeg, litt usikkert...) hørte jeg; "Nå er han snart ute", og rett etter på et lite tynt skrik! Det var en helt utrolig opplevelse! Gråt litt, og holdt omkring mannen min. Så tok de lille Torjus med seg på et annet rom, og min mann fikk vøre med. Etter bare kort tid kom Torjus og pappa tilbake til meg. Fikk se og stryke på gutten min ;-) Gutta var der i 5-10 minutter tror jeg, så forsvant de ut. Jeg var i gledes-rus og husker ikke noe av at jeg ble sydd! Tankene vandret langt, langt, langt vekk fra operasjonssalen! Så ble jeg trillet på oppvåkning, og gutta mine kom dit ganske raskt. De var der til jeg ble trillet opp på barsel.

Alt i alt vil jeg si at planlagt KS var en fin opplevelse! Alt var veldig rolig mens det foregikk og alle hadde kontroll (tror jeg...). Ble informert hele veien. Stor takk til alle som var med og gjorde det så fint for meg! Og til alle andre som venter; KS er ikke noe å grue seg til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7350782-ks-p%C3%A5-ahus-lang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Takk for veldig fin historie, og gratulerer med en vellskapt gutt! Godt å slippe skremseslpropagandaen mot planlagt keisersnitt. Ønsker det samme selv. Hva sa du for å få KS på Ahus? Var de vrange? Hvor mange måtte du snakke med? Når fikk du OKen om at KS var godkjent?

Hei anonym over.

Du spurte kanskje hovedinnlegger om dette men kan jo svare ofr meg da.

Jeg hadde jo en ikke så vellykket fødsel sist så var ikke vanskelig for meg å få innvilget ks. Men hvis du er førstegangs tror jeg det er værre.

Du må jo bare fortelle hvordan du føler det og sånn.

Jeg måtte snakke med 1 lege.

Fikk innvilget under samtalen og datoen i posten 1 uke senere:)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...