Gå til innhold

fotografering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til fotograf med lille i morra.. trodde ikke vi fikk før over jul, så det kom litt brått på.. så da må jeg bestemme meg for;

farge eller sorthvitt?

klassisk eller hvitt studio?

med eller uten klær?

Noen som har innspill?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg kommer til å ha fargebilder hos fotografen. Skal dit på lørdag og tenkte å ta et motiv med jenta på lammeskinn og julekjole. Det blir litt motiv i bakgrunnen som fotografen setter opp. Har ikke nisselue men synes det kan være litt søtt.

Skrevet

Jeg synes selv svart-hvitt er veldig fint... Men samtidig er det utrolig fint med farger, sånn at man ordentlig ser babyen...

Får du mulighet til å ta flere bilder, så kan du vel ta noen bilder uten klær og ha med 2-3 antrekk å velge mellom. Sørg for at det ikke er for mye farger på klærne, da, helst ensfarget...

Skrevet

Jeg ville hatt fargebilder, de har jo så fine farger disse småttisene! Store blanke øyne og røde kinn, og en rød liten munn :)

Kanskje du kan ha noen "naken"-bilder og noen i klær? Jeg hadde ville valgt noe ensfarget ja, noe som er litt rolig i fargene. Og ikke med masse trykk og tekst og "Super-baby" og sånt ;)

Skrevet

Trodde de fleste fotografer nå fotograferer digitalt jeg? Så man kan velge etterpå om man vil ha bildene i farger eller sort/ hvitt? Vi fikk i alle fall en cd fra fotografen og der var alle bildene i begge alternativene.

Vi tok først noen bilder med klær og så noen uten, de uten ble helt klart best. Han trivdes mye bedre når han fikk være naken. Når han hadde klær på ble bodyen dratt ned i halsen når han lå på magen bla, og klærne ble litt forstyrrende i bildet hvis du skjønner?

Helt herlig å se de små valkene med riktig lys og setting også, på noen av bildene ser han ut som en liten skulptur i Vigelandsparken (ikke sinnataggen heldigvis:)

Vi hadde helt hvitt studio, men han lå på sin egen dyne (med helt hvitt dynetrekk) Litt fint for det ble litt personlig over det hele.

Men hvis du har en bamse eller ett antrekk du er veldig glad i kan du jo først ta noen bilder med og så evt ta noen bilder naken etterpå?

Skrevet

Når de ringte meg i dag sa de at jeg måtte velge svarthvitt eller farge så det spørs om de ikke bruker digitalkamera.. aner ikke :)

Tror jeg har bestemt meg for hvordan jeg vil ha det nå.. takk for svar :)

Skrevet

Nei da er det sikkert ikke digitalt nei. Lykke til da, blir sikkert kjempefint uansett hva du velger:)

Skrevet

takk for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...