Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Våkner hver natt med intense legg kramper... I natt våknet jeg to ganger å det er så vondt at jeg tar til tårene.. Er det bare å gå på et apotek å få tak i noe sånn eller bør jeg snakke med legen først??
DiddiDaddi Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Jeg tar kalktbl, men det er fordi jeg ikke tåler melk. Min jordmor sa jeg måtte begynne på det, tror ikke det er noe man på avklare med lege. Du kan jo høre med de på apoteket. Eneste en må tenke på er å kjøpe kalktbl uten D-vit hvis en får i seg D-vit fra før, slik at det ikke blir for mye av det.
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2006 Jeg drikker jo melk jeg da..egentlig ganske mye og siden det er det eneste som hjelper mot halsbrann.. Men det på apoteket kan sikkert svare meg på hva jeg bør gjøre.. Takker for svar =))
Beatej80 Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Ellers kan du ta magnesium tabl., mange som har god effekt av de.
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 5. desember 2006 Forfatter #5 Skrevet 5. desember 2006 Ok,takk for svar =)
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Legen min sa at jeg skulle ta kalk dersom jeg ikke fikk i meg nok kalsium på andre måter. Jeg er ikke glad i å drikke melk og går ut fra at det var derfor hun sa det sånn. Samtidig er det jo ikke bra med for mye kalsium, så du bør "følge med" på hva du spiser å se om du burde trenge mer kalsium eller ikke.Gravide og ammende anbefales 900-1200 mg daglig inntak. Det kan jo også være at du får i det for lite D-vitamin. Da klarer ikke kroppen ta opp kalsium like effektivt og selv om du spiser nok med kalk vil du oppleve symptomer på mangel. D-vitamin finnes i fet fisk og en del dyrefett.
findus Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Tror det er litt forskjellige mineraler som virker inn på det der med leggkramper. For min del fikk jeg beskjed av legen om at jeg mangla magnesium og at det var derfor (litt samme som skjer når kuene får graskrampe om våren, visst...). Men jeg har hørt om andre som har hatt nytte av å ta kalsium - kanskje man mangler det ene eller det andre, eller noe helt annet? Etterhvert som jeg ble vant til at den krampa dukka opp om natta, klarte jeg heldigvis å finne en "strekk-ut-teknikk" som var såpass effektiv at jeg kunne sovne igjen med en gang etterpå. Måtte bare sette meg helt opp i senga og plante hælen ned... Og hvis ingenting annet funker, er det visstnok et kjerringråd som sier at krampa forsvinner his du legger en stålkniv under madrassen:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå