Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #1 Skrevet 5. desember 2006 Her desverre ikke mulighet til å være hjemme. Trenger synspunkter!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #2 Skrevet 5. desember 2006 Glemte å nevne at dette er fulltid.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #3 Skrevet 5. desember 2006 Tror kanskje jeg ville valgt dagmamma jeg når de er så små.Trenger mer oppmerksomhet osv nå.Tror kanskje en dagmamma har mer tid enn de i bhg
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Det høres tidlig ut. Spørs hvor stor barnehagen er, og hvor stor de andre barna er? Sønnen min er 10mnd og han er veldig ivrig etter å stå, krabbe rundt og dra i ting, så må passe på hele tiden... Hva med dagmamma? Da er det jo en voksen fordel på færre barn.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #5 Skrevet 5. desember 2006 Takk for svar til deg anonym! Er litt skeptisk til en "fremmed" dagmamma da vi ikke kjenner noen. Tenker at det er tryggere i barnehagen. Kan jo nevne at dette er en liten barnehage i f t mange andre.
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #6 Skrevet 5. desember 2006 Dersom barnet er tillitsfullt til fremmede og ikke har helt spesielle behov, tror jeg det kommer til å gå kjempefint. Eldstejenta mi begynte i barnehage da hun var 12mnd, men det var andre på hennes avdeling som begynte da de var 10mnd. En av disse, kunne hverken krabbe eller gå da han begynte. Det gikk kjempefint. Han lå på bakken og rulla rundt i søla. Hi hi ) De fleste barnehager har ansatte som er oppriktig glad i barn og de er veldig flinke til å ta hensyn til hvert enkelt barns behov. De koser med barna, leser for de, synger og gjør i det hele tatt mange fine aktiviteter som passer for de små, og som ikke innebærer herjing! De fleste barn trives med å ha andre barn rundt seg! Men jeg ville valgt en barnehage med småbarnsavdeling (0-3år), og tenkt litt over hvor mange barn de har på avdelingen.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #7 Skrevet 5. desember 2006 Takk for langt og fint svar Elin :-) Ja, det er en småbarnsavd med 9 barn i alder 0-3 år. Han kan ikke krabbe p.t. Er oftes tillitsfull til fremmede men av og til skeptisk. Trenger litt tid og at ikke det kommer for brått på. Skal bruke 1 mnd (fra 10-11 mnd) på tilvenning gradvis. Høres dette litt mer ok ut?
Loli Skrevet 5. desember 2006 #8 Skrevet 5. desember 2006 Heisann! Min datter skal begynne når hun er 11 mnd. Tror det kommer til å gå kjempe bra! Er selv førskolelærer og mener det er tryggere i barnehage enn hos dagmamma. Husk at der er det utdannet personale som vet og fårstår ditt barns behov. Er det ren småbarnsavdeling hadde jeg iallefall ikke tvilt:) Ikke ha dårlig samvittighet for det, det er mange som må begynne i den alderen og det går kjempefint:)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #9 Skrevet 5. desember 2006 Tusen takk til deg også Loli! Godt å høre )
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #11 Skrevet 5. desember 2006 Tusen takk til deg :-))) Roet meg ned noen hakk jeg nå ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #12 Skrevet 5. desember 2006 Synes desverre det er alt for tidlig, man bør derfor velge 12 mnd perm !
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #13 Skrevet 5. desember 2006 jeg jobber selv i barnehage og jeg hadde ikke tvilt på å sendt datteren min i barnehagen når hun var 10 mnd (selvfølgelig skulle jeg helst vært hjemme med hun.....) enn å hatt henne hos dagmamma. Jeg har jobbet et år på småbarnsavdeling og da begynte det en på 10 mnd. skal love deg at han ble kosegutten på vår avdeling. han var jo babyen vår. spiste grøt og drakk mme... kunne ikke gå osv... ble den mest brelete gutten han..
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #14 Skrevet 5. desember 2006 Gutten min kommer til å begynne når han er rundt 10-11 mnd (hvis vi får plass). Da må jeg tilbake på jobb. Gutten min elsker andre barn og mennesker så jeg tror han vil få det veldig bra. Han skal ikke være der fulltid (50 %), men jeg tror babyen din får det bra jeg : )
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #15 Skrevet 5. desember 2006 Har 12 mnd perm, men gikk på overtid slik at jeg var hjemme 4 uker før han kom. Så blir det en måned med tilvenning. Slik at han er 11 mnd når han er alene i bh.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #16 Skrevet 5. desember 2006 Hei Jeg er førskolelærer og synes det høres helt ok ut. Mange barn har gjort det og det har gått helt fint. De er sosiale i den alderen og har stort utbytte av å leke med andre barn. Barn har det bra i barnehage. Ville vært mer skeptisk til dagmamma. Lykke til!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 5. desember 2006 #17 Skrevet 5. desember 2006 Det kommer sikkert til å gå kjempefint! Som andre allerede har nevnt, er små barn veldig glad i å ha andre barn rundt seg. Er feks få andre som får små barn til å le, som andre barn! Og b.h.personalet kommer sikkert til å ta veldig godt vare på barnet ditt! Sikkert populært med en så liten en! )
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #18 Skrevet 5. desember 2006 vil bare støtte deg m planene! kommer gå kjempefint:-) i bhg til gutten vår beg en jente da hun var 10 måneder, og hun har hattt det utrolig bra! babyen til alle i bhg:-)) jeg kommer la nr 2 her begynne i den alderen hvis jeg får en ny jobb som jeg må begynne tidlig i! jeg vet han vil få det helt fint, så er ikke i tvil der!
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #19 Skrevet 5. desember 2006 Tusen takk til alle sammen for mange gode og beroligende svar!!! Må si at jeg har en bedre magefølelse takket være dere :-) Klem te alle!
Gjest Skrevet 5. desember 2006 #20 Skrevet 5. desember 2006 Holder en knapp på barnehage i stede for dagmamma. Du vet hva du får da. Og som du sier selv ikke alle har mulighet til å være hjemme lenger.
Clementine Skrevet 5. desember 2006 #21 Skrevet 5. desember 2006 Vår situasjoen er sånn: har 10 mnd perm, men var hjemme fem uker før hun kom (16 dager etter termin) dvs at hun ble født i beg av mai og permen varer til første uka i februar. Så hun må tilvennes i barnehage når hun er åtte måneder og begynne når hun er ni. Synes før at det var veldig tidlig, men ser hvor morsomt hun har det sammen med andre barn og hvor lei hun blir av meg hele dagen (blir de samme sangene ofte), så tror ikke det skal bli problem. Håper å ha henne hjemme 50 % da, men i andre land er det jo barnehage eller pass fra mye tidligere og lengre dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå