Gå til innhold

Nå har jeg tatt lap.....

Anbefalte innlegg

Jeg var inne til lap i går og det var absolutt ikke så skummelt som jeg hadde forestilt meg:-) Jeg er en skikkelig pyse når det gjelder smerter og jeg hadde kun vondt i en time etter at jeg kom ut fra narkosen. I dag har jeg luftsmerter i skulderne og er litt øm i magen. Nå er jeg i hvertfall ferdig med det! Gynokologen fant ut (som han forventet) at jeg hadde endometriose (medium angrepet), men eggelederne var heldigvis åpne og fine. Han sa at vi hadde store sjanser for å få det til nå som det meste av endoen er brent bort og jeg har sluttet å røyke! Vi får krysse fingerne for at spieren sitter innen 3 måneder. Håpe, håpe, håpe! Er det noen her inne som har blitt gravide etter at de har brent bort endoen? Trenger litt oppmuntrende historier her jeg sitter sykemeldt foran pcen. Ha en fortsatt god og fruktbar dag!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7350240-n%C3%A5-har-jeg-tatt-lap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere med røykeslutt!! Det vil nok også hjelpe på ja, røyking kan skade eggene! Derfor jeg også slutta. Og med det meste av endoen borte høres dette veldig optimistisk ut :-) Du skal se at dere klarer dette på egenhånd og at du snart har en spire i magen som sitter!!

Klemmer!!!

Hei:-)

Er i noenlunde samme situasjon som deg. Hadde lap for 2 uker siden, og fikk brent bort endometriose på 3 steder.(tror jeg er mildt angrepet)

Egglederene mine var også åpne og fine:)

Gyn mente at sjansene våre er bedret, så vi skal nå prøve naturmetoden i 3mnd til før IVF.(har prøvd siden august 2004)

Har hørt om flere som har blitt gravide etter å ha "rensket opp" v/lap, så nå får vi bare håpe at det samme skjer med oss!

Du har jo sluttet å røyke også, og det øker jo sjansene betraktelig:)

Bra jobba!

Hvor lenge har du prøvd?

Vi har prøvd siden mars 2005. Nå har jeg vært røykfri i nesten 1 måned og det går egentlig ganske så bra. Har liksom en ekstra motivasjon til å slutte denne gangen:-) VI skulle prøve naturmetoden et par måneder nå og ta kontakt med gynokologen i februar for å legge planer videre. Fikk en pp "ødelagt" nå pga. lapen, men får håpe vi får det til nyttårshelgen:-)

Har dere tenkt på hvor dere har skal søke IVF eller har dere allerede søkt? Vi hadde egentlig tenkt på rikshospitalet, men der er det jo så lang ventetid og så har jeg hørt at det er litt "samlebånd" følelse.

Hei igjen:-)

Sendte søknad til Rikshospitalet i september og skal på forsamtale der 18.desember.Men pga ventetiden blir det nok ingen forsøk før nærmere sommeren..

Derfor går jeg privat, på Fertilitetssenteret på Omnia(Aleris), i ventetiden.Det var der jeg tok lap også.Der er det ingen ventetid,så jeg kan starte opp når jeg ønsker.Men gir nok naturmetoden en sjanse et par mnd nå,siden endoen er borte.Har tenkt å ta et forsøk på Omnia,da jeg ikke orker å vente helt til sommeren.

Har også hørt at det er "samlebåndfølelse", men tror ikke det er til å unngå på offentlig sykehus.Det er jo så mange par som er inne til behandling.

I det private er det færre pasienter,med mer tid til hver enkelt.Men det koster jo ganske mye....

Har dere tenkt på privat eller?

Anbefaler dere å sende søknad offentlig så fort som mulig, slik at dere har en kølapp:) Har lest flere steder at det er mange som mener at Riksen er bedre enn Ullevål, ikke vet jeg...På Riksen er det ca 9mnd ventetid fra godkjent søknad,Ullevål vet jeg ikke.

Lykke til da:)

Du får oppdatere underveis da!Kanskje vi er heldige å fanger spiren i løpet av et par mnd...håpe-håpe!!!

Annonse

Jeg tok også lap på aleris i går:-) Jeg har tenkt litt å fortsette privat, men vet ikke helt om økonomien vår klarer det akkurat nå. Dessuten er mannen min ganske så sta og mener at vi burde klare det selv eller i hvertfall vente til vi får tilbud offentlig. Jeg har heldigvis begynt å få han på glid i det siste:-) Jeg trives veldig godt på aleris, siden det er releativt få personer å forholde seg til. Derfor har vi snakket litt om et forsøk i mars/april hvis ikke noe har hendt før det. Var det gynokologen på omnia som sendte søknaden til Rikshospitalet eller gjorde dere det selv? Måtte dere ha time hos gynokologen eller holdt det å snakke med sekretæren og be om en søknad? Litt knotete skrevet og mange spørsmål, men håper du skjønner:-)

Lykke til du også! Kanskje vi møtes på venterommet?

Skjønner jeg:)

Første gang jeg oppsøkte Aleris var jeg hos Mette Isachsen,og hun er ikke tilknyttet fertilitetssenteret(sitter i 1.etg)Det var hun som sendte søknaden til Riksen.Så gikk jeg opp til Fertilitetssenteret etterpå og bestilte time der.Vet ikke helt ,men føler det litt kinkig overfor FS at jeg kjører "dobbeltløp".Så jeg har ikke nevnt for Dr.Magnus at jeg skal til Riksen også..Er jo ikke sikkert han bryr seg men....

Så jeg vet ikke om de sender søknader til det offentlige..Du kan jo ringe inn "anonymt" og spørre sekretæren, hun er jo veldig hyggelig:)

Jeg trives også veldig godt på Aleris, skulle ønske vi hadde råd til å ta alle forsøkene der.

Går dere hos Magnus eller Holst?

Ja,kanskje vi sees på venterommet på nyåret:-)

Håper du klarer å overtale mannen da;-)

Jeg går hos Magnus og det var også han som utførte lapen i går. Føler meg også litt dårlig hvis jeg søker rikshospitalet samtidig som FS, men vi har heller ikke råd til alle forsøkene der. Jeg kan jo ringe sekretæren i morgen og spørre om søknadsprosessen. Det var jo hun som spurte Dr. Magnus om å søke lap for meg også. Hadde egentlig tenkt å spørre han i går, men alt gikk så fort også var jo jeg litt omtåket av narkosen:-) Dessuten var han jo så utrolig optimistisk på våre vegne så det smittet jo selvfølgelig over på meg!!!

Klarer nok å overtale mannen min tilslutt. I kveld har vi vært ute og kjøpt flatskjerm tv som han har ønsket seg i flere år, så neste gang er det min tur til å bruke penger:-)

Nå skal jeg gå og legge meg, fortsatt litt ør etter i går, men vi "snakkes"!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...