Gå til innhold

cøliaki og melkeallergi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i slutten av uke 6, har nettopp funnet ut at jeg er gravid.

Det jeg lurer på, er hva jeg kan spise siden jeg har både cøliaki og melkeallergi (ikke laktose-intoleranse).

Skal ikke til lege før om to uker, så spør bare her i mellomtida.

 

Skal jeg bare fortsette å spise "spesial-maten" min, eller burde jeg ta masse tilskudd i tillegg?

 

Tar folat og omega 3.

 

Hei og hopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hm.. så lenge du får i det du trenger av kalsium etc, så tror jeg du bare kan fortsette å spise som normalt..

 

jeg tar omega3, folat og mulitvitamin, så er jeg sikker på at jeg får i meg det jeg trenger.. skal jo ikke være bra å helle i seg for mye heller..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler heller ikke melk(allergisk mot melkeprotein) Jeg spiser som normalt,men merker at allergien er litt sterkere nå enn før,magen er mer følsom,forståelig nok. tåker vanligvis litt ost og sånne småting,men ikke flere dager på rad...

Det viktigste er at du får i deg litt fiber,enten iform av tørka frukt eller andre typer korn du kan tåle,og at du spiser nok protein og fettsyrer karbo får en alltids nok av igjennom det meste. Ellers tar jeg ekstra tilskudd av omega3/tran,c-vitamin,e-vitamin og gravitamin(har alt det man trenger,inkl. folat)

 

Spør legen din,eller en kostholdsrådgiver fra cøliaki-foreninga(sikkert noen på nett der du kan maile),bare for å forsikre deg om at du ikke går glipp av noen næringsstoffer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...