Gå til innhold

Samboer reiser på jobb. Kommer ikke hjem før 1 uke før termin.....:-(

Anbefalte innlegg

Noen flere som er alene like før termin, og som er redd samboer ikke rekker hjem om noe skulle skje....?

Jeg har termin på julaften... Sambo kommer hjem 17.desember. Syns det er så mange som føder før termin her. Jeg vil IKKE bli en av dem.....Hjelp!

Samboer er sjømann og befinner seg langs kysten. Men den er laaaaang. Må vente på avløsern sin først. Og han må sikkert ta fly hjem.

Tror jeg må ligge på sofan i 11 dager, for å forhindre at noe setter i gang.... he...he...(nervøs latter....)

Fortsetter under...

huff da:( det ordner seg helt sikkert:) du får snakke litt til babyen og be den om og bli der inne til pappan kommer hjem.. hehe.. men har du noen andre som stiller opp på fødsel med deg da om du måtte trenge det??

masse lykke til

klem

Takk for det.

Ja, jeg får go-snakke med babyen, så blir den nok der forhåpentligvis...:-) Har en søster som stiller opp. Hun bor 4 timers kjøretur unna.Godt å vite at jeg har henne. Selv om det ikke blir det samme. Vil jo at sambo og jeg skal ha denne opplevelsen sammen..

Offa...:( Føler virkelig med deg. Har dte litt slik selv, har samboer som jobber borte i ukene, og kun er hjemme i helgene. Men han kommer heldigvis hjem neste fredag15. og jeg har termin 28.desember da. Så han blir her de to siste ukene iallefall. Men er også litt småredd for å føde før termin! Min jobber i sjøforsvaret, men heldigvis på land. Han er også avhengig av fly. Vi får knipe igjen, legge oss rett ut og unngå alle disse føderådene alle andre kommer med her;) Så skal du se vi klarer å holde oss;)

hei ,jeg har det slik jeg å ,sambo min reiste på torsdagen og skal være borte i 4 uker jeg har termin den 30.12,så jeg er veldig redd for og føde alene ,min sambo jobber på båt,som også befinner seg langs kysten,å han rekker kansje hjem i løped av et døgn ,men så lang fødsel tror jeg ikke det blir ,vår første kom ei uke før termin.

har litt klomp i halsen ,tenker mye på det .

Annonse

Uff, ja det er ikke greit å ha en sjømann eller borte-arbeidene mann til mann i disse tider....:-( Vi får virkelig håpe de rekker hjem til fødseln. Dere med mennene deres hjemme, skal være gla dere slipper den ekstra bekymringen.

Prøver å tenke positivt. Det er godt å vite at når han først er hjemme, er han der hele tiden for meg og babyen. En god støtte å ha, spesielt når man er førstegangs, og alt er nytt.

Ja, Lena da kan dere kose dere, å bli kjent med det nye familiemedlemmet sammen:-)

Han har alltid jobbet sånn, helt fra vi traff hverandre. Da reiste han 6 uker på, og 6 uker fri. Nå reiser han 3 uker på, og 3 uker fri. Så det er ikke noe problem. Ser bare fordeler med det, og trives i mitt eget selskap når han er borte. Men situasjonen blir jo litt anderledes nå når man får barn. Ei venninne som også har sjømann til mann, sier gutten deres alltid er syk nå hun er alene med han. Det virker litt slitsomt. Syns du det går greit å være alene? Er du vant til det?

nei er ikke det ,han begynte i aug,så det er veldig nytt.har liksom ikke vent meg til det nei,føler seg litt ensom,selv om vi har ei fra før,men hun legger seg i 7 tiden ,det går jo bra å være alene ,men til tider litt kjedelig ,da jeg ikke kommer meg noen plass på kveldene.

må inrømme at jeg er litt skeptisk på å bli "alene"mor til 2 snart..litt redd kanske.har familien hans om min i rundt meg så det vill vel gå.

har faktisk tenkt mye på dette nå,litt godt og få det ut .

takker enormt for at du gidder å høre på meg.

Du er jo kjempeheldig som har familiene deres rundt deg. Våre familier bor langt unna, så der er det ingen hjelp å få. men tror det skal gå bra allikevel. Kanskje du kan få litt barnevakt-hjelp en gang i blant, slik at du kommer deg litt ut.

Jeg har tenkt mye på å invitere venner og vennepar på middag nå når jeg er i permisjon. På den måten klarer jeg å holde kontakten, og ikke føle meg så ensom. Ellers er telefonen en fin oppfinnelse...

Det går seg til etterhvert skal du se...

Min jobber i Stavanger mens jeg bor i Oslo så jeg bekymrer meg litt her også. Siste fly går på kvelden halv ni og første går kvart over seks på morgenen. Han har billett med full fleksibel så han kan ta det første ledige fly. Derfor må ingenting skje her mellom halv ni på kvelden og kvart over seks på morgenen...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...