Gå til innhold

Hvor lenge etter en SA er HCG hormonet i kroppen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA for en uke siden, og jeg har ikke hatt noen blødninger etter utskrapingen, så vi har begynt å prøve igjen. Men det jeg lurer på er om noen vet hvor lenge HCG hormonet er i kroppen, og hvor lenge etter en SA jeg vil få en positiv test uten å være gravid. I og med at vi har begynt igjen, så vil jeg ikke bli få et falskt svar på testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Det kommer an på hvor høyt nivået ditt var i utgangspunktet.

Tommelfingerregelen er at hCG-nivået halveres for hver dag som går etter en spontanabort.

Lykke til med prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg haadde en SA (uten utskrapning) fikk vi beskjed av legen at man boer vente minst en syklus foer man proever igjen--for at kroppen skal "ta seg inn" og komme seg tilbake til normalt foer man proever igjen. Kanskje bla. pga. dette med HCG. Vet ikke hvor viktig dette er, men ville bare nevne det. Skjoenner godt at dere vil prove med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svarene. Jeg har snakket med forskjellige leger, og jordmødre, og det er forskjellige svar ute og går. Noen mener at vi bør vente en syklus, andre sier tre, mens noen sier at det er bare å kjøre på så sant en føler seg klar for det selv. Jordmor Siri mente at det er bare å kjøre på, så da gjør jeg det. :) Nå har jeg som sagt ikke blødd noe siden den dagen jeg hadde utskraping, så jeg krysser fingrene for at alt går bra og at jeg blir fort gravid igjen..

 

Ha en god kveld/natt.. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...