Gå til innhold

Piercing i navlen !!


Lillemy-77

Anbefalte innlegg

Hei alle:o) Når må man egentlig ta ut piercingen i navlen? Og hvorfor må man det egentlig? Noen som vet? har ikke tatt ut min enda...bør jeg gjøre d fort som f...??? Klem fra meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen får et hull som strekker seg veldig ut,og huden rundt navelen kan "sprekke",a'la strekkmerker,men ikke alle. Har lest om flere som har hatt de i kjempelenge uten problemer.... Tror jeg beholder min enn så lenge,iallfall til magen begynner å vokse seg stor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det har en del med at ettersom magen vokser, så spenner jo magen og navlen seg.. og det kan visst bli litt ikke så bra..

 

og så skal du selvfølgelig passe deg for infeksjonsfare etc, men det vet du sikkert allerede, de fleste med piercing er jo bevisst på dette(jeg har i nesa)

 

Tror ikke du trenger ta den ut med en gang, med mindre det føles ubehagelig eller at den blir strekt..

(mange får jo navel som popper ut i løpet av svangerskapet)

 

Men jeg er ingen ekspert da:) men dette tror jeg iallefall:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok ut min da magen begynte å bule ganske bra ut sist jeg var gravid. Mulig jeg ventet for lenge, for hullet strakk seg litt. Har blitt bedre nå, men vil nok råde deg til å fjerne den snart. Må jo ut uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd alle sammen!! Jeg er bare 4 uker på vei enda, så da tror jeg at jeg venter en stund til... har jo ikke akkurat begynt å bule ut enda...haha...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten: sikkert ingen som vet,men jeg har 2 bittesmå ringer nedentil,og vil aller nødigst fjerne dem,iallfall ikke før fødsel. Synes det er kjempefin pynt,og det gjorde dessuten dødsvondt å ta dem(mange år siden),så vil aller nødigst gjøre det om igjen.... Noen som har erfaring med hva en kan gjøre for å bevare de? Aner jo ikke om de gror raskt igjen eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

spørs jo hvor hen nedentil de er festet?

Jeg tenker at du skal jo ikke vokse så mye der, så jeg ville beholdt dem så lenge som mulig? Evnt bare beholdt de, om de er festet slik at de ikke kommer i veien for fødsel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sitter øverst i hudfolden over klitten,så er ikke i veien i det hele tatt,men er redd de sier jeg må ta de pga infeksjonsfare,men dersom jeg tar de ut er det jo et hull der,det må jo være mer risky! Ja ja,får la de være,ikke si noe,så får de bare kjefte på meg når fødselen er igang! De er jo av kirurgisk stål,og kan steriliseres,så skulle ikke ha noe å si,men jeg kan null om det å føde barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

 

de er sikkert ikke farlige..

tenker at det vil være verre infeksjonsfare om du begynner å tuklemed de?

 

Vær flink til å stelle og rense du, og når det blir vanskelig etterhvert får du enten få hjelp eller ta de ut:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan du nok vente ja :) tror det var rundt uke 19 jeg fjernet den. Har savnet den siden, så ha den litt til du. Er så rart å se navlen sin når den er bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er liksom blitt en del av meg,har hatt de i 8 år nå,så ville blitt rart uten dem! Hadde i brystvortene også,men ble lei og tok de ut tidligere i år,er blitt litt for gammel til det der nå!

 

Det ordner seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jada, går nok fint. når du har hatt de så lenge så har de vel egentlig grodd greit, sånn at det ikke skal være verste infeksjonsfaren heller..

 

hehe rart det der, med hvordan det blir en del av deg..

har selv hatt piercing i nesa i 6 år, og jeg kan ikke tenke meg ansiktet mitt uten!

 

Kunne tenkt meg en til i nesa egentlig. men øredobber og sånn tok jeg ut for flere år siden. de trives jeg ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut mine i nipplene (selvsagt) og ringen min nedentil elli-karamelli...

Men skal inn igjen senere da... Uvant:( MEN det får ihvertfall grodd ordentlig til jeg skal ta dem på nytt igjen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte ta ut piercingen i navlen da jeg var på ultralyd, uke 19.

Og det grodde jo selvfølgelig igjen..kjedelig. Har ikke tatt ny, men kommer nok til å gjøre det etter dette andre svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa de at du måtte fjerne den? Jeg gjør ikke det derre om igjen,no way,det var skikkelig vondt,blødde masse og greier!

Syntes puppene så kjemperare ut uten de to svarte stavene i,men nå er jeg blitt vant til det,og de har grodd kjempefint. Skal ikke ha de inn igjen,var ganske lei,og så de ble ofte betent,det er ikke no stas! :-(

 

Blir som med tattoveringene,de blir en del av deg. Legger ikke merke til de store tattoveringene når jeg ser meg i speilet. Rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...