Gå til innhold

Lurer på ang stripping....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg har 7 dager til termin idag og har time hos jordmor imorgen. Lurer på om jeg da kan be henne om å sjekke om jeg er moden? og om hun kan strippe (hva er det forresten?)

Eller er det andre som gjør det?? Jeg har til nå ingen tegn på at fødselen nærmer seg, hverken kynnere eller rier eller noe annet. Men er veldig sliten, sover kjempe dårlig, må late vannet hele tiden og kroppen føles tung og vond. Håper på litt hjelp her..

Ps. kan man gjøre noe for å bli moden?? (Dumt spørsmål sikkert.. men det virker som om ingenting hos meg fungerer normalt :.(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stripping er når jordmora tøyer livmorhalsen. For å få litt fortgang i modning,så kan du jo prøve sex... sæd inneholder de samme stoffene som modningsgel`en du får på sykehuset (men ikke like kraftige doser da..). Og ja, du kan godt be om å bli undersøkt hvis jordmor ikke foreslår det selv.

Skrevet

Tusen takk for svar! Det hjelper så mye når folk med erfaring svarer. Hadde ellers følt meg ganske blank i denne ukjente gravid-jungelen :)

Skrevet

hei,

jeg har åtte dager til termin og kommer akkurat fa kontroll.

Min jordmor sa hun godt kunne kjenne etter hvordan det stod til med modning, men at dette er noe de helst venter med til man er på overtid. Særlig fordi det ikke sier så mye om tidspunkt for fødsel om man er moden eller har et par cm åpning nå - det kan skje i morgen eller om en uke uansett. Stripping var ikke aktuelt før overtid.

Men hun anbefalte samleie, selv om jeg ikke ser helt for meg hvordan det skal skje akkurat nå..

Som deg er jeg lei nå, og kjenner hele tiden etter om ikke kroppen gir noen signaler... Den gjør ikke det, men som jordmor sa; noen går rett på rier uten forvarsel, det vil si at om en time kan vi være i gang!

Lykke til!

Skrevet

Hei, satser på det siste du skrev! Vil så gjerne være i gang om en time:) Er lei av å ikke ha noen tegn. Selvom rier høres forferdelig vondt ut, er det akkurat det jeg ønsker meg for tiden.

Forresten, sjekket jm om du er moden da? Samleie er helt uaktuellt for meg, orker ikke tanken. Blir jo andpusten av å gå 2 trapper.. Men driver å vurderer akupunktur.. Vet ikke helt om jeg tør..

Skrevet

Nei, hun sjekket ikke, men det var fordet jeg ikke ville. og det igjen var fordet hun sa det med at det ikke er vits eller sier noe om fødsel og at det i tillegg kan føre til vonde kynnere som ikke har noe for seg. Venter heller på de effektive, jeg.

Skrevet

Akupunktur hadde jeg tatt dersom jeg hadde fått tilbud. Er ikke vondt, og kanskje du vil bruke det under fødsel og da er det jo greit å ha prøvd det før. har tatt det for ikke-gravid ting og det hjelper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...